معاون فنی و مهندسی سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از نصب راهبند الکترونیک در خطوط ویژه درصورت موفقیتآمیزبودن پایلوت خبرداد.
وحید سرلک با اشاره به تمایل رانندگان و راکبان موتورسیکلت برای تردد در خطوط ویژه با بیان اینکه تردد در این خطوط بهدلیل افزایش سرعت سفر و عدمترافیک همواره مورد توجه و علاقه رانندگان بوده است، به ایسنا گفت: «ورود وسایل نقلیه به داخل خطوط ویژه، مشکلاتی را برای خدمترسانی بهتر به شهروندان ایجاد کرده، بهگونهای که بارها عنوان شده که اتوبوسها و یا خودروهای امدادی بهدلیل شلوغبودن خطوط ویژه، نتوانستند خدمات مؤثر و سریعی را به شهروندان ارائه دهند.» او با بیان اینکه برای عدمورود خودروها و بهویژه موتورسیکلتها به خطوط ویژه، از مأموران پلیس استفاده میشود که این مسئله موجب تنش و خستگی نیروی انسانی میشود، ادامه داد: «برهمین اساس برای نخستینبار اقدام به نصب «راهبند الکترونیک» در مسیرهای اتوبوس BRT کردیم.» سرلک با بیان اینکه این راهبند الکتروینک بهگونهای طراحی شده که تنها برای تردد خودروهای امدادی و اتوبوسهای بیآرتی بهصورت کنترلی فعال است، عنوان کرد: «در هنگام عبور اتوبوس و خودروهای امدادی، این راهبند آزاد شده و وسایل مجاز میتوانند تردد کنند و در غیر این صورت راهبند بسته است. این روش در ایستگاه BRT سیدخندان در غرب به شرق رسالت بهصورت پایلوت نصب خواهد شد. درصورت موفقیت، این مهم در سایر ایستگاههای بیآرتی نیز نصب خواهد شد.»
نصب راهبند الکترونیک در خطوط ویژه پایتخت
در همینه زمینه :