![برخورد با گرانفروشی گل و گیاه](/img/newspaper_pages/1398/06%20SHahrivar/rooye/E%20L%20S%20A/1407.jpg)
برخورد با گرانفروشی گل و گیاه
![برخورد با گرانفروشی گل و گیاه](/img/newspaper_pages/1398/06%20SHahrivar/rooye/E%20L%20S%20A/1407.jpg)
گل و گیاه بهدلیل فسادپذیری بالا و تنوع کیفیت محصولات کشاورزی، قابلقیمتگذاری نیست و معمولا نرخ این اقلام بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین میشود. با این روند در مناسبتها و ایام شادی که تقاضا برای انواع گل بیشتر میشود، قیمت گل و گیاه نیز افزایش یافته، اما در مناسبتهای مذهبی و ایام سوگواری، تقاضا و قیمت این اقلام کاهش مییابد.
رونق فروش اینترنتی گلهای طبیعی در فضای مجازی در چند سال اخیر مشکلاتی را برای نظارت بر قیمت و عرضه این محصول فراهم کرده است. در واقع فعالیت برخی گلفروشیهای اینترنتی بدون مجوز اتحادیه مربوطه موجب شده تا امکان رسیدگی به شکایت مشتریان این فروشگاهها از طریق تشکلهای صنفی نیز سختتر شود.
درصورتی که مشتریان انواع گل و گیاه در زمینه قیمت و کیفیت این اقلام شکایتی داشته باشند، میتوانند از طریق تماس تلفنی شکایت خود را مطرح و سپس با ارائه عکس گل دریافتی، نوع سفارش، فیش و فاکتور واریزی وجه، برای پیگیری این شکایت به اتحادیه گل و گیاه تهران مراجعه کنند.
با دریافت شکایت مشتریان، اتحادیه گل و گیاه ضمن انجام کار کارشناسی در کمیسیون حل اختلاف و تطبیق قیمت و کیفیت گل و گیاه با نوع سفارش مشتری، با واحد صنفی متخلف تماس گرفته و درصورت اثبات ادعای مشتری، مبالغ اضافه دریافتی عودت داده شده و علاوه بر آن این تخلف در پرونده واحد صنفی متخلف ثبت میشود.
مشتریان میتوانند از طریق تماس با شماره تلفن 88719875 اتحادیه فروشندگان گل و گیاه، شکایات خود را اعلام کنند. همچنین برخی شکایات مشتریان از طریق تماس با سامانه 124 سازمان حمایت یا بازرسان صنعت، معدن و تجارت مطرح میشود که هر هفته در کمیسیون حلاختلاف اتحادیه بررسی و نتایج آن اعلام میشود.