• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74108
+
-

افتتاح  و کلنگ‌زنی ۸۳۴ طرح در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: 7 طرح صنعتی و معدنی با 2700 میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت  به بهره‌برداری می‌رسد

عمران
افتتاح  و کلنگ‌زنی ۸۳۴ طرح در سمنان

استاندار سمنان گفت: ۸۳۴ طرح هفته دولت ۹۸ در استان، در حوزه‌ها و شهرستان‌های مختلف این استان آماده بهره‌برداری، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی است.

 به گزارش ایرنا، «علیرضا آشناگر» به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت دولت در استان سمنان افزود: اعتبار طرح‌های عمرانی آماده افتتاح، سرمایه‌گذاری و کلنگ‌زنی ۱۸ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: ۶۵۰ طرح از مجموع ۸۳۴ طرح با اعتبار بیش از 1420 میلیارد ریال در هفته دولت در استان سمنان افتتاح می‌شود.

آشناگر ادامه داد: در هفته دولت امسال در استان سمنان ۶۰ طرح با 3280 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۱۲۴ طرح با 3710 میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
استاندار سمنان اضافه کرد: مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال، ۷۱۰ طرح با اعتبار بیش از 6700 میلیارد ریال است.

وی با بیان این‌که حجم اعتبار مربوط به شهرستان‌های مختلف استان سمنان متناسب با اهمیت و اندازه طرح‌ها متفاوت است، گفت: به مناسبت هفته دولت ۷۰ طرح مربوط به سمنان، ۱۵۴ طرح مربوط به شاهرود، ۱۲۲ طرح مربوط به دامغان، ۷۹ طرح مربوط به گرمسار، ۳۵ طرح مربوط به مهدیشهر، ۶۰ طرح مربوط به سرخه، ۲۹ طرح مربوط به آرادان و ۹۱ طرح مربوط به میامی آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: ۱۰ طرح آماده بهره‌برداری در هفته دولت طرح استانی است. به گفته آشناگر، از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری در هفته دولت،۱۱ طرح مربوط به سمنان، ۱۸ طرح مربوط به شاهرود، 7 طرح مربوط به دامغان، ۱۰ طرح مربوط به گرمسار، 4 طرح مربوط به مهدیشهر، ۲ طرح مربوط به سرخه، ۲ طرح مربوط به آرادان و ۶ طرح مربوط به میامی است.


 انتقال آب خزر طرحی ملی برای توسعه

استاندار سمنان از طرح انتقال آب خزر به استان سمنان به عنوان یک ابر طرح و مهم‌ترین طرح عمرانی و لازمه توسعه استان یاد کرد و افزود: بر اساس برآورد اولیه در 4 سال آینده ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: انتقال آب از طرح‌های اولویت‌دار سمنان و در حال پیگیری با بخش‌های مختلف و مرتبط است. اکنون تدوین معماری طرح در حال نگارش است و بعد از آن به مراحل تعریف شده وارد می‌شود.

آشناگر با اشاره به مشکلات اجتماعی طرح انتقال آب خزر گفت: مشکلات اجتماعی حل می‌شود، چراکه مردم در توسعه کشور نگاه تعصبی ندارند و رسانه‌ها باید کمک‌کننده برای تحقق اهداف باشند.

وی با اشاره به ادامه ساخت آزادراه حرم تا حرم گفت: طرح حرم تا حرم از سمنان تا گرمسار ۱۱۴ کیلومتر است که اکنون ساخت ۷۰ کیلومتر از آن ۲۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال ۳۰ کیلومتر آسفالت می‌شود.

آشناگر تکمیل محور شمال به جنوب و شرق به غرب را لازمه توسعه استان و کمک به توسعه کشور عنوان کرد.
وی با بیان این‌که استان سمنان ظرفیتی مناسب در توسعه معادن دارد افزود: افراد زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در بخش معدن هستند، اما سرمایه‌گذاری نیازمند تأمین زیرساخت مانند آب، برق و گاز است و بر اساس برآوردهای انجام شده 2200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که دولت باید کمک کند.


ایجاد ۱۲۶۷ شغل در سمنان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۶۱ طرح اقتصادی در هفته دولت با تعهد ایجاد 1267 فرصت شغلی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
«حشمت الله عسگری» در این نشست افزود: برای افتتاح ۶۱ طرح اقتصادی در استان در هفته دولت 3320 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: 8 طرح از ۶۱ طرح آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال مربوط به صنعت با 2700 ریال اعتبار و تعهد ایجاد اشتغال برای 1021 نفر است.

عسگری اظهار کرد: امسال از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان سمنان در هفته دولت، ۳۵ طرح مربوط به کشاورزی است که با صرف ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۱۹ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.
عسگری بیان کرد: ۱۴ طرح از ۶۱ طرح آماده افتتاح در استان سمنان در هفته دولت مربوط به حوزه گردشگری است که ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف آنها شده.

وی اضافه کرد: 4 طرح مربوط به حوزه حمل‌و‌نقل است که برای بهره‌برداری در هفته دولت ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آنها صرف شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان این‌که در استان 5089 واحد تولیدی وجود دارد اظهار کرد: ۷۰۵ واحد اقتصادی استان به دلیل مسائل مختلف مانند به‌روز نبودن فناوری در مسیر تولید، مشکلات حقوقی، مسائل بانکی و اختلاف شرکا غیرفعال است.


۴۸ افتتاح و کلنگ‌زنی طرح در مهدیشهر

فرماندار مهدیشهر گفت: ۴۸ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در این شهرستان همزمان با هفته دولت ۹۸ افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

«حسن ارگی» اظهارکرد: این طرح‌ها با ۳۲۱ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
وی به افتتاح ۳۹ طرح در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: ۳۵ طرح در بخش عمرانی با اعتباری بیش از ۹۱ میلیارد ریال و 4 طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری با ۵۹ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ارگی ادامه داد: ۹ طرح به ارزش ۱۷۱ میلیارد ریال در حوزه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، دهیاری‌ها، بنیاد مسکن و آب و فاضلاب شهری طی هفته دولت امسال در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
وی بیان کرد: 4 طرح اقتصادی افتتاحی در زمینه‌های میراث فرهنگی و گردشگری و حمل‌و‌نقل و پایانه‌هاست.

ارگی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مهدیشهر اضافه کرد: این شهرستان رتبه نخست استان را در جذب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کسب کرد.


بهره‌برداری ۱۰۷ طرح کشاورزی 

معاون برنامه‌‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۵۴۶ هزار و ۹۹۹ میلیون ریال برای افتتاح ۱۰۷ طرح عمرانی و تولیدی در استان به مناسبت هفته دولت هزینه شده است. «خدابخش عرب» افزود: با بهره‌برداری از ۱۰۷ طرح تولیدی و عمرانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ۹۷۲ فرصت شغلی ایجاد و 1989 خانوار بهره‌مند می‌شوند. وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای بهره‌برداری از ۱۰۷ طرح تولیدی و عمرانی استان سمنان در بخش کشاورزی در هفته دولت از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است. عرب بیان کرد: از ۱۰۷ طرح از مجموع طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان سمنان در هفته دولت، ۷۳ طرح عمرانی و ۳۴ طرح تولیدی است.

به گفته وی، ۱۴۸ هزار و ۱۱۴ میلیون ریال از اعتبارات ملی و ۱۲ هزار و ۶۴۴ میلیون ریال از اعتبارات استانی برای بهره‌برداری از طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در هفته دولت هزینه شده است. عرب گفت: افتتاح همزمان 7 واحد پرورش ۵۰ راسی گاو شیری، افتتاح همزمان 5 واحد بره پرواری، واحدهای تولیدی سورتینگ پسته، خوراک دام و گلخانه، از جمله طرح‌های آماده بهرده‌برداری در هفته دولت در استان سمنان است. معاون برنامه‌‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مجموع آورده شخصی برای ۳۴ طرح تولیدی آماده بهره‌برداری در هفته دولت امسال در استان ۱۵۱ هزار و ۴۰ میلیون ریال است.


افتتاح 7/2 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 7 طرح صنعتی و معدنی با 2700 میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت ۹۸ افتتاح می‌شود. «بهروز اسودی» افزود: این طرح‌های صنعتی و معدنی همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان افتتاح می‌شود که برای بیش از هزار نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

وی با اشاره به افتتاح طرح‌های معدنی و صنعتی در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و سرخه، تصریح کرد: شرکت دُرین ریس سمنان با سرمایه‌گذاری 1200 میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه 7500 تن ریسندگی نخ پنبه و اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر در این هفته افتتاح می‌شود.


کلنگ‌زنی ۱۱۰ طرح گرمسار 

فرماندار گرمسار گفت: ۱۱۰ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی این شهرستان همزمان با هفته دولت ۹۸ افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. «وحید رجایی» افزود: ۸۹ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان گرمسار با اعتبار ۵۹۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در هفته دولت ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: ۷۹ طرح عمرانی شامل 4 طرح توزیع برق، 7 طرح شرکت آب و فاضلاب شهری، یک طرح علوم پزشکی، یک طرح در مخابرات، یک طرح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و ۱۷ طرح در حوزه جهاد کشاورزی، با بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان گرمسار در این هفته افتتاح می‌شود.

فرماندار گرمسار ادامه داد: افتتاح ۲ طرح در شهرداری ایوانکی، 3 طرح در دانشگاه دولتی، یک طرح شرکت گاز، ۱۷ طرح آب و فاضلاب روستایی، یک طرح بنیاد مسکن و ۲۳ طرح دهیاری‌ها در این شهرستان از دیگر برنامه‌های هفته دولت است.

رجایی با بیان این‌که ۱۰ طرح اقتصادی تسهیلاتی با ارزش بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می‌شود اظهار کرد: 3 طرح صنعتی و معدنی، 4 طرح جهاد کشاورزی و 3 طرح میراث فرهنگی با اشتغال‌ ۱۲۵ نفر در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار گرمسار گفت: ۲۱ طرح به ارزش ۶۴۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت ۹۸ در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.


بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۰۷ طرح در سمنان 

فرماندار سمنان گفت: ۱۰۷ طرح در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در این شهرستان همزمان با هفته دولت ۹۸ بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

«سید عباس دانایی» افزود: این طرح‌ها با 4512 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار کرد: آمار طرح‌ها و میزان اعتبارات طرح‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی نسبت به هفته دولت سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

دانایی به افتتاح ۸۸ طرح در هفته دولت امسال اشاره کرد و گفت: ۷۷ طرح در بخش عمرانی با اعتباری بیش از ۶۵۹ میلیارد ریال و ۱۱ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری با 2601 میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان سمنان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار سمنان ادامه داد: افتتاح طرح‌های اقتصادی زمینه اشتغال ۹۷۵ نفر را در این شهرستان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: ۱۹ طرح به ارزش 1253 میلیارد ریال در حوزه‌های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، گاز، میراث فرهنگی و گردشگری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته دولت امسال در این شهرستان کلنگ‌زنی می‌شود.
وی اضافه کرد: افتتاح واحدهای صنعتی درین ریس و کویر جین، مجتمع پرورش گاوشیری و سایه‌بان باغی جزء ۱۱ طرح اقتصادی در هفته دولت امسال است.

دانایی به طرح‌های قابل بهره‌برداری در بخش عمرانی در سمنان اشاره و اضافه کرد: مرکز جامع سلامت، مجتمع پرورش مرغ تخم‌گذار، بخش سی سی یو بیمارستان شفا و مجموعه ورزشی نشاط و زمین چمن مصنوعی در مسکن مهر، از جمله طرح‌های افتتاحی بخش عمرانی این شهرستان است.

فرماندار سمنان گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه فرهنگی و ورزشی و برپایی جُنگ شبانه از برنامه‌های هفته دولت ۹۸ در این شهرستان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید