• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74048
+
-

افزایش ایمنی مدارس حاشیه جاده‌های آذربایجان غربی

خبر
افزایش ایمنی مدارس حاشیه جاده‌های آذربایجان غربی

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌ غربی از اجرای طرح‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ایمن‌سازی در ۷۳ مدرسه حاشیه راه‌های استان خبر داد. به گزارش مهر «پیمان آرامون» گفت: طرح‌های نرم‌افزاری ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌های استان شامل آموزش‌، برنامه‌های فرهنگی و اعطای اقلام و نوشت‌افزار حاوی پیام‌های ایمنی با اعتبار 80 میلیون تومان و در ۴۰ مدرسه از مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا شده است. 

 وی با بیان این‌که کاهش تصادف‌ها و سوانح رانندگی در استان، به اهتمام جدی و همه‌جانبه دستگاه‌های مسئول بستگی دارد و باید همه نهادها وظایف خود را در این خصوص به‌خوبی ایفا کنند، ادامه داد: جداسازی جاده‌های دوبانده، افزایش روشنایی محورهای پرتصادف، توجه به ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها، ایمن‌سازی کارگاه‌های حاشیه جاده و حذف بریدگی‌های غیرایمن از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.  آرامون با تاکید بر جداسازی جاده‌های دوبانده استان با هدف جلوگیری از تصادفات «شاخ به شاخ» عنوان کرد: برای روشنایی محورهای پرتصادف نیز اعتبار لازم در اختیار شرکت برق استان قرار داده شده که امیدواریم این امر به اولویت کاری این شرکت تبدیل شود. 

وی اظهار کرد: حفظ ایمنی دانش‌آموزان مدارس حاشیه جاده‌ها نیز بسیار ضروری بوده و نیازمند توجه ویژه‌ای است. می‌توان در کنار اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان برای ایمن‌سازی این نوع مدارس، از ظرفیت خیران نیز در این زمینه استفاده شود.  سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ایمن‌سازی کامل کارگاه‌های حاشیه محورهای مواصلاتی استان گفت: بریدگی‌های غیرایمن و غیرمجاز باید برای جلوگیری از تصادف‌های احتمالی حذف شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید