• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74028
+
-

دست کوتاه ساکنان شهرک آزادی از خدمات

سرپرست شهرداری منطقه 3: عملیات آسفالت‌ریزی و احداث فضای سبز انجام‌ می شود

پیگیری
دست کوتاه ساکنان شهرک آزادی از خدمات

پوپک قاسمی | اردبیل- خبرنگار:


شهرک آزادی به عنوان یکی از شهرک‌های قدیمی و بالانشین اردبیل در مجاورت شهرک حافظ و خارج از کمربندی اول همچنان با مشکلاتی که طی سال‌های اخیر با آن مواجه بوده، دست و پنجه نرم می‌کند. ساکنان این منطقه از جایگزینی آپارتمان‌ها به جای خانه‌های ویلایی طی نزدیک به سه دهه اخیر،‌ ایجاد نشدن خطوط تاکسیرانی از مرکز شهر به این شهرک، نبود فضای سبز برای گذران اوقات فراغت و ترافیک ناشی از تردد شهروندانی که خیابان آزادی این شهرک را به عنوان محلی برای دوردور انتخاب می‌کنند، در کنارِ نبود نظارت پلیس، گلایه‌مندند.

سرپرست شهرداری منطقه 3 شهرداری اردبیل در گفت‌وگو با همشهری درباره اقدامات انجام شده در این شهرک به همشهری می‌گوید: امسال برای آسفالت معابر این شهرک فعالیت‌های زیادی انجام شده که آسفالت‌ریزی کوچه گلدیس از جمله آنهاست. «کیانوش خدابخش» در مورد توسعه فضای سبز شهرک آزادی بیان می‌کند: زیباسازی فضای سبز این شهرک از اولویت‌های شهرداری بوده و افتتاح چند روز قبل آب‌نما نیز از جمله آنهاست.

وی می‌افزاید: آب‌نمای مدرن در پارک آذربایجان شامل رقص نور و رقص آب است و بهره‌برداری از آن فضای لذت‌بخشی برای شهروندان ساکن در این شهرک ایجاد می‌کند. برای توسعه و زیباسازی فضای سبز پارک آذربایجان نیز بوته و گل‌های رنگارنگ و چراغ‌های 60 سانتی‌متری برای روشنایی با رعایت زیبایی بصری نصب شده است.

خدابخش درباره نبود تاکسی‌های خطی این مسیر می‌گوید: شهرداری تعدادی تاکسی خطی به این مسیر اختصاص داده اما به دلیل تردد اغلب شهروندان این شهرک با خودرو شخصی، برای آنها فعالیت در این خط صرفه اقتصادی ندارد و مجبور هستند برای تامین هزینه‌های خود در خط‌های همجوار مانند بسیج، حافظ، ارتش و ایستگاه سرعین فعالیت کنند.


انتقال پادگان ارتش

پادگان تیپ چهل مستقل پیاده ارتش هم در همسایگی این شهرک قرار دارد که در سال‌های اخیر صحبت‌هایی از انتقال این پادگان شنیده شده است. طبق توافق‌های صورت‌گرفته، با انتقال پادگان در آینده نزدیک، از این محل برای ایجاد امکانات گردشگری استفاده می‌شود.

«اکبر بهنام‌جو» استاندار اردبیل در این باره می‌گوید: طرح جامع گردشگری زمین پادگان ارتش با کاربری‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، تجاری و با حفظ اولویت احیای فضای سبز و ایجاد میدان شهری آماده شده است. این طرح با انجام اصلاحات لازم، از سوی شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید