• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74012
+
-

عرقیات گیاهی خراسان‌ شمالی در راه عراق

عرقیات گیاهی خراسان ‌شمالی عرضه‌شده در نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر در تهران مورد استقبال تجار عراقی قرار گرفت و رایزنی‌هایی برای صادرات این محصولات انجام شد. 

به گزارش ایرنا، مدیر کل دفتر امور روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: کیفیت مناسب و خوب عرقیات گیاهی استان سبب شد تجار عراقی رغبت بسیاری برای خرید این محصول داشته باشند.

 مقرر شد نمونه‌هایی از آن برای بررسی بیشتر در اختیار وزارت بهداشت کشور عراق قرار گیرد تا با بررسی‌های بیشتر برای مراوات تجاری اقدام شود. آب‌وهوای کوهستانی و نیمه‌خشک و خاک حاصلخیز استان خراسان شمالی را از نظر تنوع گیاهی در جایگاه ویژه‌ای قرار داده به گونه‌ای که ۴۰۰ گونه گیاهی با خواص دارویی تاکنون در این استان شناسایی شده است. 

«محمدرضا موفق» خاطرنشان کرد: فرش ترکمن خراسان شمالی و دست‌بافته‌های داری اهالی روستای روئین اسفراین از دیگر محصولاتی بود که در بازدید مقامات کشوری و نیز مقامات کشورهای عربی و اروپایی از غرفه خراسان شمالی مورد استقبال قرار گرفت. 

وی با بیان این‌که بخشی از تولیدات استان در این نمایشگاه به فروش رفت، افزود: روستاییان و عشایر خراسان شمالی توانستند بخشی از توانمندی‌های خود را در غرفه ۱۶۰ مترمربعی این نمایشگاه عرضه کنند و مقامات کشورهای عربی و اروپایی در بازدید از این نمایشگاه از محصولات این غرفه استقبال کردند. 

مدیر کل دفتر امور روستایی و امور شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: فرهنگ و آیین خراسان شمالی هم در این نمایشگاه با اجرای برنامه‌های مختلف توسط گروه آیینی معرفی شد. موفق یادآور شد: نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با هدف آشنایی مردم با تولیدات استان‌های مختلف برگزار شد و فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های استان به سرمایه‌گذاران، اصناف و تجار فراهم آمد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید