• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 73999
+
-

محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار مشهد

با حضور فرمانده کل سپاه از مجموعه ورزشی گلشن و 12 پروژه فضای سبز در حاشیه مشهد بهره‌برداری شد

شهری
محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار مشهد

با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مجموعه ورزشی گلشن و 12 پروژه فضای سبز در حاشیه مشهد بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سردار «حسین سلامی» در مراسم رونمایی از مجموعه چندمنظوره ورزشی گلشن در بلوار شهید آوینی (گلشهر) مشهد بر حمایت قاطع از نمادهای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار مشهد تاکید کرد و گفت: باید آرایش اقتصادی، فضای کسب و کار و معیشت جامعه را براساس خنثی‌سازی سناریوی خطرناک دشمن انجام دهیم. 

این مهم امروز برای ما به عنوان میدان مرکزی نبرد محسوب می‌شود و سپاه هر جا نمادی از رفع محرومیت و استضعاف دیده شود، حضور می‌یابد. ممکن است به صورت مستقیم فعالیتی را شکل ندهیم، اما از این جنس فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که این روزها در جبهه نظامی با اشکال نیابتی، جنگ‌های نظامی و ارعاب و درگیری مواجهیم، افزود: این تمام ماجرا نیست و سناریوهای دشمن بسیار گسترده‌تر از این موارد است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکر از مدیریت شهری مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد این فرصت را فراهم کرد تا مجموعه ورزشی و سایر پروژه‌ها را برای کاهش محرومیت‌ها در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر تاسیس کند. 

مدیریت شهری رفع محرومیت از مناطق حاشیه شهر را نقطه تمرکز فعالیت خود قرار داده که قابل تقدیر است. حاشیه باید به متن منتقل شود و نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد. 

شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را به 8 پهنه تقسیم کردیم و برنامه‎های متعددی در قالب طرح نجات مناطق حاشیه‎ای شهر داریم. در 2 پهنه شهر، با سپاه پاسداران و قرارگاه سپاه پاسداران در بلوار برونسی همکار‌ی‌هایی در حال انجام است. تمام تلاش ما این است که در همه پهنه‎ها با کیفیت عمل کنیم.

«محمدرضا کلائی» با بیان این‌که معتقدیم باید برای همه شهروندان خاطرات خوب و مثبت بسازیم، بیان کرد: امیدواریم ساخت چنین پروژه‌هایی موجب افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد خاطرات مثبت در شهروندان شود. ما در یک شهر اسلامی زندگی می‌کنیم و بالای شهر و پایین شهر نداریم.

 این‌که تاکنون شرایط نابرابر بود، نباید ماندگار شود و ما نیز در مجموعه مدیریت شهری قصد داریم که در مسیر برابری و عدالت گام برداریم و ذره‎ای در این راه توقف نداشته باشیم. 

شهردار مشهد با بیان این‌که 85 پروژه توسط شهرداری در پهنه‌‎های مناطق کم‌برخوردار در حال اجراست، اظهار کرد: هرکدام از پروژه‎های تعریف شده برای مناطق حاشیه‎ای شهر شامل زیرپروژه‎هایی همچون موضوع حمل‌و‌نقل هستند.
 
مجموعه آبی گلشن در راستای توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر در انتهای بلوار شهید آوینی (گلشهر) منطقه 5 شهرداری مشهد با اعتبار 170 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. همچنین 12 بوستان نیز در مشهد با اعتبار 960 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که 116 هزار و 600 متر‌ مربع مجموع مساحت فضای سبز شهری مشهد را افزایش داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید