• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73929
+
-

«ستاره‌شناس» روی صحنه می‌رود

دریچه
«ستاره‌شناس» روی صحنه می‌رود

«ستاره‌شناس» نمایشنامه‌ای کمدی است که قصه ملاقات 2زن را در دفتر یک روانشناس روایت می‌کند؛ زنانی که در غیاب روانشناس، «خودروانکاوی» می‌کنند.
ستاره‌شناس، روایتی امروزی است از تنهایی، عشق و روابط زودگذر آدم‌ها؛ رابطه‌هایی که بهترین نیستند، اما گریزی از آنها نیست.
به‌گزارش همشهری، این نمایشنامه، معروف‌ترین اثر دراماتیک خالقش به‌حساب می‌آید که سال1983 جایزه تئاتر آکادمی فرانسه را به‌خود اختصاص داده است.
دیدیه ون‌کولارت در سال1997 برای مجموعه نمایشنامه‌هایش جایزه بزرگ تئاتر آکادمی فرانسه را دریافت کرد. او همچنین سال1994 برنده جایزه گنکور، بزرگ‌ترین جایزه ادبی فرانسه برای نوشتن رمان «بلیت یکطرفه» شد. اصغر نوری، مترجم این نمایشنامه آن‌را با همکاری گروه تئاتر88 به‌روی صحنه برده است. تهیه‌کننده نمایش سمانه افکاری و مجری طرح موسسه فرهنگی هنری برگ است. مدیر تولید و برنامه‌ریز‌ سیدفرشاد هاشمی، طراح صحنه سعید حسنلو، طراح لباس سهیلا صالحی، طراح نور محمدرضا رحمتی، طراح گریم حمیدرضا قاسمی، آهنگساز حسین آگنج و خواننده اصغر ندری با همصدایی نازیلا بالاپورند. بازیگران این نمایش که تا 5مهر98 از ساعت18:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود، احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی و غزاله رشیدی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید