• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73911
+
-

2پسر 16ساله در پشت پرده دستبرد به هزار حساب بانکی

2پسر نوجوان با همدستی یکدیگر سایتی جعلی راه‌اندازی کردند و از این طریق توانستند به‌حساب بانکی دست‌کم هزار نفر دستبرد بزنند.
چندی قبل مأموران پلیس فتای بوشهر با سایتی جعلی روبه‌رو شدند که از طریق درگاه پرداخت، شهروندان را به دام می‌انداخت. شگرد گردانندگان این سایت به این شکل بود که کاربران هنگام ورود به این سایت اطلاعات شخصی حساب بانکی‌شان را وارد می‌کردند و مدیر این سایت نیز با به‌دست‌آوردن این اطلاعات به‌حساب بانکی آنها دسترسی پیدا می‌کرد. در این شرایط بود که مأموران وارد عمل شدند و ‌مخفیگاه گردانندگان این سایت را کشف کردند اما بررسی‌ها نشان می‌داد در پشت پرده این سایت 2پسر 16ساله قرار دارند. با وجود این، هر 2متهم بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.
سردار خلیل واعظی، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این‌باره به ایرنا گفت: متهمان با هویت‌های پنهان و غیرواقعی چند درگاه بانکی جعلی ایجاد کرده بودند و مردم را تشویق می‌کردند از این درگاه‌ها استفاده کنند و در این میان اطلاعات بانکی آنها را کپی می‌کردند و به حساب‌شان دستبرد می‌زدند.
وی ادامه داد: شواهد نشان می‌داد اعضای این باند مشخصات بیش از هزار کارت بانکی در سراسر کشور را کپی و با انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب‌های خود یا خریدهای اینترنتی از حساب مالباختگان سرقت کرده‌اند.
سردار واعظی در ادامه گفت: بازجویی از 2متهم نشان داد که آنها همدست سومی نیز دارند که در خارج از کشور سکونت دارد که تلاش‌ها برای دستگیری وی ادامه دارد.
این مقام انتظامی درباره مبلغ سرقت‌شده از حساب شهروندان گفت: میزان دقیق برداشت این افراد از حساب‌های شهروندان در دست بررسی است اما برخی ‌کارت‌های بانکی که اطلاعات خصوصی آنها کپی‌شده دارای موجودی بیش از ۲۰میلیون تومان بوده است. وی ادامه داد: با اقدام بموقع پلیس فتا تعدادی از سفارش‌های خرید متهمان لغو و هزینه پرداختی به‌حساب اصلی مالباخته برگردانده شد و بخشی از کالاهای سفارش‌شده که بیشتر قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود، با همکاری اداره پست به پلیس فتا منتقل شد. ۲متهم ۱۶ساله در منزل و به دور از چشم و نظارت والدین سرقت‌های سایبری‌شان را انجام می‌دادند که تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید