• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 31 مرداد 1398
کد مطلب : 73887
+
-

کافه مجلس

  پیشنهاد ظریف هوشمندانه بود
علی مطهری، نماینده مردم تهران در یادداشتی که ایسنا آن را منتشر کرد نوشت: اکنون شرایط خوبی برای بهبود روابط با عربستان و امارات پدید آمده است. پیشنهاد آقای ظریف برای مذاکره با عربستان پیشنهاد درست و هوشمندانه‌ای است. هر دو کشور امارات و عربستان علامت‌هایی داده‌اند که نشان می‌دهد مایل به بهبود روابط هستند. امارات به‌خاطر دوری از ایران دچار ضعف اقتصادی شده و عربستان نیز احساس می‌کند راهی که در یمن می‌رود پایان خوشی ندارد و هر دو کشور دریافته‌اند آنگونه که آنها خیال می‌کردند آمریکا قصد نابودی و بلکه توان نابودی حکومت ایران را ندارد. باید از این فرصت استفاده کرد.

  درخواست عارف از اصلاح‌طلبان
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید تأکید کرد: رمز موفقیت گفتمان اصلاحات انسجام و همبستگی است، اما به‌نظر می‌رسد ماموریت عده‌ای محدود در داخل جریان اصلاحات شکاف انداختن در داخل این جریان است و من از همه فعالان اصلاح‌طلب درخواست می‌کنم به‌خاطر حفظ گفتمان اصیل اصلاح‌طلبی از طرح مطالبی که باعث ایجاد دودستگی در خانواده اصلاحات می‌شود پرهیز کنند.(ایسنا)

  ظاهرسازی تکراری
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بازداشت چند نفر در ایران خودرو یک ظاهرسازی تکراری است. رانت خودرو به حدی فراگیر است که آن را به مصون‌ترین قلعه در مقابل قوانین کشور تبدیل کرده است. تا زمانی که فهرست بهره‌مندان از هزینه‌های تحمیلی به مردم اعلام نشود، این رانت خونین ادامه دارد.» چند روز پیش مدیرعامل ایران‌خودرو به‌دلیل «افزایش عمدی قیمت‌ها» برکنار و ساعتی بعد بازداشت شد.

  دولت و قوه قضاییه تعلل کردند
رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه در ارائه لایحه حمایت از حقوق حیوانات تعلل کرده‌اند گفت که پیش نویس طرح حمایت از حقوق حیوانات و منع حیوان آزاری آماده است. محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار فیلمی از کشتن سگ‌های ولگرد با روشی نامتعارف از سوی یکی از پیمانکاران شهرداری تهران گفت: به ضرس قاطع اعلام می‌کنم که دولت و قوه قضاییه در ارائه لایحه منع آزار حیوانات تعلل کرده‌اند و این تعلل در چنین موضوعی که تا این اندازه مورد توجه افکار عمومی است باعث ایجاد هزینه می‌شود؛ ما استاد اهمال کاری، تعلل و ایجاد هزینه برای کشور هستیم.

  جرأت مدیران اجرایی کم شده است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است: متأسفانه دل و جرأت مدیران اجرایی در استان‌ها کاهش پیدا کرده و به‌دلیل واهمه داشتن نمی‌توانند تصمیم درستی بگیرند، به‌دلیل واهمه داشتن مدیر اجرایی، واحدهای تولیدی و صنعتی نمی‌توانند به‌خوبی عمل کنند، دستگاه‌های اجرایی شجاعت را نباید از بین ببرند که مدیران اجرایی نتوانند به‌درستی تصمیم بگیرند. به گزارش ایسنا رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کسی بخواهد انقلابی عمل کند باید در برابر اختلاف‌افکنی‌های دشمنان ایستادگی کند و با هم افزایی، گسست‌ها را کاهش دهد تا به توسعه اقتصادی دست یابیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید