• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73838
+
-

فراوانی عرضه در بازار کالاهای سوپر مارکتی

فراوانی عرضه در بازار کالاهای سوپر مارکتی


تنوع عرضه، قدرت انتخاب بیشتر و امکان کنترل قیمت و کیفیت اقلام کالایی از جمله مزایای تامین مایحتاج مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای است. با وجود سهم 65درصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از نظام خرده‌فروشی دنیا، با وجود تکالیف قانون برنامه ششم مبنی بر افزایش سهم این شیوه فروش از عرضه کالا، در ایران فقط 10درصد بازار خرده‌فروشی در اختیار این فروشگاه‌هاست. رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در گفت‌وگو با همشهری، گفت: سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشورهای توسعه یافته 65درصد بازار خرده‌فروشی است و مطابق برنامه ششم باید سهم این صنف از بازار ایران به 20درصد می‌رسید اما اکنون فقط 10درصد بازار در اختیار این فروشگاه‌هاست. به گفته امیرخسرو فخریان، در کالاهای سوپرمارکتی هیچ کمبودی وجود ندارد و آرامش خوبی در بخش کالاها به‌خصوص صنایع غذایی حاکم است. به گفته او، با توجه به بارندگی و وضع خوب کشاورزی صنایع تبدیلی از ظرفیت خوبی برخوردار هستند به‌طوری که نرخ قوطی رب گوجه فرنگی که زمانی به 24هزار تومان رسیده بود اکنون در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به قیمت 12هزار تومان عرضه می‌شود. فخریان، در زمینه حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خارج از کشور، افزود: در این زمینه طرح‌های مطالعاتی را آغاز کردیم و یکی از کشورهای هدف بازار عراق است که با توجه به وقوع آتش‌سوزی کارخانه کاله در حال بررسی شرایط برای حضور در این کشور هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید