• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73835
+
-

دقت، لازمه خرید مبلمان



 برای خرید مبلمان حداقل از 2 بازار بزرگ در منطقه دلاوران و یافت‌آباد به دقت بازدید کرده و بدون تعارف با درخواست ارائه مجوز حتما مبلمان را از واحدهای دارای پروانه کسب خریداری کنید.

هنگام خرید حتما فاکتور رسمی با سربرگ و مشخصات فروشنده را دریافت کنید.

دقت کنید که در فاکتور فروش فهرست و جزئیات همه اقلام خریداری‌شده مانند تعداد میز عسلی، میز جلوی مبل، تعداد صندلی و میز نهارخوری، کیفیت و نوع پارچه، جنس چوب و ... درج شود و اگر سؤالی دارید نیز از اتحادیه بپرسید.

تنها درصورت مغایرت فاکتور فروش معتبر و با ذکر جزئیات است که اتحادیه قادر خواهد بود در موارد اختلاف‌نظر، حقوق مشتریان را تأمین کرده و علاوه بر تأمین خسارت احتمالی مشتریان، حتی تا تعطیلی و لغو پروانه کسب متخلفان پیش برود.

با توجه به اینکه صنعت مبلمان کار دست و هنر است نمی‌توان قیمت مشخصی برای انواع محصولات این صنف تعیین کرد زیرا نرخ یک دست مبل مثلا استیل بنابر نوع چوب و پارچه و ... با دیگری متفاوت است. اما حتما باید نوع رنگ، چوب و کد پارچه در فاکتور خرید قید شود.

حداکثر بیعانه پیش‌خرید مبل 30درصد کل مبلغ فاکتور است و مشتریان نباید 50 یا 100درصد وجه خرید مبل را یک جا پرداخت کنند زیرا ممکن است از نظر زمان تحویل و نوع کار سفارش داده شده با مبلمان تحویلی با مشکل مواجه شوند.

مشتریان می‌توانند شکایت‌های خود در زمینه قیمت، کیفیت و خدمات فروشندگان مبلمان را از طریق شوراهای حل اختلاف، سامانه 124سازمان حمایت یا مراجعه حضوری به اتحادیه و پر‌کردن فرم شکایت، ارائه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید