• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73771
+
-

سرنوشت مبهم مرد معمار


تحقیقات پلیس برای یافتن مرد معماری که به طرز عجیبی مفقود شده است به مطرح شدن نام یک مسافر ترکیه به‌عنوان تنها مظنون این پرونده منجر شد.
به گزارش همشهری، نخستین برگ این پرونده حدود 40روز قبل ورق خورد. آن روز جوانی به اداره پلیس پایتخت رفت و از ناپدید‌شدن پدرش خبر‌ داد. او گفت: پدرم معمار ساختمان است وبه شکل عجیبی مفقود شده است. با شکایت این پسرجوان، گروهی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران با دستور قاضی احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. همچنان که تجسس‌ها ادامه داشت، مردی ناشناس با پسر مرد ناپدید‌شده تماس گرفت و گفت: پدرش را گروگان گرفته‌اند. او گفته بود برای آزادی مرد معمار،200میلیون تومان می‌خواهد. تیم تحقیق به بررسی و ردیابی خطوط تلفنی افراد گروگانگیرپرداخت و مشخص شد تماس‌ها از خطوط افغانستان است. به این ترتیب دو فرضیه پیش روی تیم تحقیق مطرح شد؛ نخست اینکه گروگان در ایران است و متهمان در افغانستان و فرضیه دیگر این بود که گروگانگیران، مرد معمار را به افغانستان انتقال داده‌اند. با این حال زمانی که پسر معمار با متهمان قرار ملاقات صوری گذاشت، آنها در محل حاضر نشدند.
7روز از ناپدیدشدن مرد معمار گذشته بود که خودروی ال‌90 او در حوالی تهران کشف شد. آثار لکه‌های خون در خودرو دیده شد و این موضوع فرضیه قتل مرد معمار را قوت بخشید تا اینکه تماس‌های تازه‌ای با خانواده گروگان گرفته شده بود که باعث شد سرنخی در اختیار پلیس قرار بگیرد. این‌بار تماس‌ها از ترکیه بود. در ادامه تحقیقات مشخص شد صاحب خط مردی ایرانی است که با به‌دست‌آمدن هویتش به همراه همسرش به ترکیه رفته است. به این ترتیب مشخصات این مرد و همسرش در اختیار پلیس فرودگاه قرار گرفت تا به محض ورود به ایران دستگیر شوند. هفته گذشته همسر این مرد دستگیر شد و ادعا کرد که شوهرش در ماجرای ربودن مرد معمار نقشی نداشته ‌و احتمالا برای او پاپوش درست کرده‌اند. با این حال، مأموران از این زن خواستند تا با همسرش تماس بگیرد و از او بخواهد تا به ایران برگردد. او اما توجهی به این درخواست نکرده و همین شک مأموران را بیشتر کرد. با این فرضیه که او درسرنوشت معمایی مرد معمار نقش دارد، قاضی جنایی دستور بازداشت او را صادر کرده و مشخصات وی در اختیار پلیس بین‌الملل قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید