• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73758
+
-

انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق مواد‌مخدر با هزار میلیارد تومان گردش مالی

انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق مواد‌مخدر با هزار میلیارد تومان گردش مالی


4برادر تبهکار با راه‌اندازی باند قاچاق، سالانه 200تن مواد‌مخدر وارد کشور می‌کردند که گردش مالی‌شان به هزارمیلیارد تومان می‌رسید اما در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و چندین میلیارد دارایی‌شان که از همین راه به‌دست آمده بود توقیف شد.
به گزارش همشهری، از چندی قبل مأموران اداره اطلاعات استان هرمزگان به اطلاعاتی دست یافتند که از فعالیت یک باند تبهکاری در زمینه قاچاق مواد‌مخدر حکایت داشت. شواهد نشان می‌داد گردانندگان این باند 4برادر هستند که محموله‌های مواد‌مخدر را به کشور قاچاق می‌کنند. بررسی‌های دقیق‌تر حاکی از آن بود که افراد زیادی با این باند همکاری می‌کنند و هرکدام وظیفه مشخصی را بر‌عهده دارند. محموله‌های سنگین مواد‌مخدر ابتدا از پاکستان به سیستان و بلوچستان منتقل می‌شد و در ادامه نفرات دیگر باند با لنج‌های صیادی و قایق‌های تندرو، محموله را به بنادر هرمزگان منتقل و از آنجا به شهرهای مختلف قاچاق می‌کردند. حجم فعالیت این باند به حدی بود که بخشی از محموله حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شد. در این شرایط بود که تلاش‌ها برای شناسایی دقیق نفرات این باند و دستگیری آنان آغاز شد.
قاچاقچیان افراد کاملا حرفه‌ای و خطرناکی بودند و دستگیری آنها نیازمند عملیاتی همزمان و غافلگیرکننده بود. به همین دلیل طی چند روز قبل مأموران در عملیاتی ضربتی 13نفر از اعضای این باند شامل 4برادر که باند را هدایت می‌کردند دستگیر کردند. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات با انتشار این خبر اعلام کرد: «با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان هرمزگان، بزرگ‌ترین باند خانوادگی قاچاق مواد‌مخدر جنوب کشور، متشکل از 4برادر که به‌صورت مسلحانه محموله‌های کلان مواد‌مخدر را به‌وسیله لنج‌های صیادی و شناورهای تندرو به سواحل هرمزگان منتقل می‌کردند منهدم شد. این باند قسمت اعظم مواد‌مخدر را در داخل کشور توزیع و بخشی را به خارج از کشور ترانزیت می‌کرد، طوری که گردش مالی آنها بیش از 10هزار میلیارد ریال بود و ارزش تقریبی دارای‌هایی فعلی آنها بیش از 3هزار میلیارد ریال است.»
در همین حال علی صالحی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان جزئیات بیشتری از انهدام این باند را بازگو کرد و به همشهری گفت: «‌این باند سازمان‌یافته به‌صورت مسلحانه و خانوادگی به سرکردگی 4برادر اداره می‌شد و نسبت به انتقال سالانه حدود 200تن مواد‌مخدر از طریق کشور پاکستان به استان سیستان و بلوچستان اقدام می‌کرد. آنها مواد‌مخدر را از طریق دریا به وسیله لنج و قایق‌های تندرو به سواحل هرمزگان منتقل و در سراسر کشور توزیع می‌کردند.»
صالحی در ادامه گفت: «گردش مالی این باند مواد‌مخدر 10هزار میلیارد ریال بود که با هدف ضربه به بنیه مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد‌مخدر، 49واحد مسکونی و تجاری آنها پلمب و 250نفر شتر از آنها توقیف شد. همچنین 15کیلوگرم طلا و مبلغ 6.5میلیارد تومان از دستگیرشدگان کشف شد.»
به گفته رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، هم‌اکنون اعضای این باند با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید