• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73768
+
-

سریال «گیله‌وا» از جدول پخش شبکه 3خارج شد

ستاره به افق رسید

تلویزیون
ستاره به افق رسید

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

تقریبا 3سال از ساخت «گیله‌وا» می‌گذرد؛ سریالی که قرار بود سازندگان آن نسخه فیلم سینمایی‌اش را به یکی از جشنواره‌های سینمایی بدهند و بعدها تصمیم بر این شد که مینی‌سریال شود و از شبکه3 روی آنتن برود؛ سریالی که در نهایت با مخالفت مدیران شبکه3 راهی شبکه افق شد. امیر بنان و اردلان عاشوری تهیه‌کننده و کارگردان این سریال که به‌خاطر پخش سریال از شبکه افق و کم‌شدن مخاطبانشان حال و روز خوشی ندارند، از گفت‌وگو درباره سرنوشت کار خود گریزانند. سرنوشت این سریال که با هزینه بیش از یک میلیاردی ساخته شده، با شبکه افق گره خورده و قرار شده در جدول پخش شبکه افق قرار گیرد.

ملودرام تاریخی در 7قسمت
سریال 7قسمتی گیله‌وا یک ملودرام عاشقانه است که در شمال ایران اتفاق می‌افتد. سریال توسط اوج در بستر اتفاقات تاریخی سال1297 ساخته شده و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در ۱۰۰سال گذشته است و  به نوعی زندگی مردم شمال ایران را در دوران نهضت جنگل نمایش می‌دهد. سازندگان «گیله‌وا» این مینی‌سریال را در 7قسمت و در شهرهای کیاشهر، سیاهکل و تهران تصویربرداری کرده‌اند. این سریال یک نگاه کوتاه به «میرزا کوچک‌خان» در آن برهه تاریخی داشته و در این سریال بهروز شعیبی در نقش میرزاکوچک‌خان بازی کرده است. در این سریال علاوه بر بهروز شعیبی، حمیدرضاپگاه، ستاره اسکندری، امیر‌حسین صدیق، مهدی زمین‌پرداز، امیر‌حسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان بازیگران اصلی هستند.

سرنوشت«گیله‌وا» و ستاره 
تولید گیله‌وا که از بهمن95 آغاز شد، قرار بود در جدول پخش شبکه‌3 باشد، اما هر بار مدیریت این شبکه، سریال‌های دیگری را جایگزین کرد. تا اینکه بالاخره قرار بود این سریال از هفته سوم خرداد روی آنتن برود اما این اتفاق نیفتاد و به جای آن سریال «گاندو» روی آنتن رفت. با وجود اینکه گفته شده بود با پایان «گاندو»، «گیله‌وا» روی آنتن خواهد رفت، باز هم این سریال از کنداکتور خط خورد و به جای آن «آچمز» مهرداد خوشبخت پخش شد و با اتمام سریال «آچمز» و پخش سریال جدید از این شبکه، به نظر می‌رسد سازمان اوج به کلی از پخش «گیله‌وا» از شبکه3 ناامید شده و قرار است آن را روی آنتن شبکه افق ببرد. شنیده‌ها حاکی از آن است که علت عدم‌پخش سریال از شبکه3 حضور ستاره اسکندری به‌عنوان نقش اول این سریال بوده است. بعد از اتفاقاتی که در فضای مجازی برای این بازیگر تلویزیون و سینما رخ داد، شبکه سوم با پخش «گیله‌وا» با وجود هزینه‌ای که صرف ساخت این سریال شده، مخالفت کرده ‌و در نهایت این سریال از دوم شهریور‌ماه در شبکه افق روی آنتن می‌رود.



بانوی سردار به جای گیله‌وا




از شب گذشته سریال «بانوی سردار» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سعید مرادی پخش خود را از شبکه سوم آغاز کرد. قصه این سریال در ارتباط با زندگینامه بی‌بی‌مریم بختیاری است که جدای از بختیاری‌بودنش، یک اسطوره ملی است. «بانوی سردار» به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی می‌پردازد. به گفته شیخ‌طادی، این سریال مستند نبوده اما نمی‌توان گفت کاملا با تاریخ انطباق دارد. وی عنوان کرده: «ما در برخی قسمت‌ها برای به‌تصویرکشیدن وقایع زندگی او محدودیت داشتیم. سریال نوعی اقتباس از زندگی این بانوی بزرگ است.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید