• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73766
+
-

زن افغان در ایران به 3نفر زندگی بخشید

زن افغان در ایران به 3نفر زندگی بخشید


زن افغان به‌دلیل رشد توموری در سرش دچار مرگ مغزی شده بود اما خانواده او با اهدای اعضای بدنش به 3بیمار نیازمند ایرانی زندگی بخشیدند.
به‌گزارش همشهری، ‌این زن جوان طیبه بخشی‌زاده نام داشت که در اوایل مردادماه امسال به بیمارستانی در شهر سمنان منتقل شد. خانواده او می‌گفتند که طیبه از چند روز قبل دچار سردردهای شدیدی شده بود که پزشکان پس از معاینه او اعلام کردند که در سرش توموری وجود دارد  و باید هرچه سریع‌تر عمل شود. این زن 33ساله زیر تیغ جراحان رفت اما پیشرفت بیماری او به حدی بود که حتی عمل جراحی هم نتوانست چاره‌ساز باشد و به این ترتیب زن جوان دچار مرگ مغزی شد. وقتی مشخص شد که دیگر امیدی به بازگشت این زن افغان نیست خانواده وی رضایت دادند تا اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شود. برادر این زن که عزادار خواهر جوانش است در این خصوص گفت: خواهرم در زندگی سختی‌های زیادی کشید. او در افغانستان ازدواج کرد و 2کودک 7 و6ساله دارد. سردردهای او از مدتی قبل در افغانستان شروع شد که هر روز بیشتر می‌شد. متأسفانه پزشکان در افغانستان نتوانسته بودند علت این سردردها را تشخیص بدهند. او روزبه‌روز بدتر می‌شد تا اینکه چند وقت قبل حالش خیلی بد شد و به ایران آمد. وقتی او را به دکتر بردیم متوجه شدیم که در سرش تومور دارد و دست به دامان خدا شدیم تا زودتر سلامتی‌اش را به‌دست آورد اما گویا خواهرم عزمش را برای رفتن جزم کرده بود. وی ادامه داد: وقتی پزشکان به ما گفتند دیگر امیدی به زنده‌بودن خواهرم نیست و بهتر است اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم موضوع را با همسرش در میان گذاشتم. خیلی تلاش کردم تا اینکه سرانجام او هم رضایتش را اعلام کرد. همین که می‌دانیم با این اقدام، روح خواهرم در آرامش الهی است برای ما کافیست.
در همین حال دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این خصوص گفت: با اعلام رضایت خانواده طیبه، بیمار مرگ مغزی از سمنان به تهران منتقل شد و ظهر روز 22مردادماه پزشکان متخصص 2کلیه و کبد او را به 3بیمار نیازمند پیوند زدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید