• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73756
+
-

رئیس‌جمهوری دستور تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی را ابلاغ کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، فرمان اجرای قانون تشکیل «وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» را به نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی، در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» را برای اجرا به نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرده است. 
صدای میراث نیز درخصوص ابلاغ روز دوشنبه رئیس‌جمهوری برای تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نوشت: ابلاغ رئیس‌جمهوری برای اجرای قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نهاد ریاست‌جمهوری و سازمان امور اداری و استخدامی کشور پس از آن صورت گرفته است که علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی چندی پیش در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی را به او ابلاغ کرد و حالا رئیس‌جمهوری نیز این قانون را اجرایی کرده است.
 براساس این گزارش، قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از تأیید شورای نگهبان با مخالفت برخی اعضای دولت مواجه شد و در نخستین اظهار نظر از سوی دولت، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اعلام کرد که دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مخالف بود.
 علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در اظهار‌نظری از احتمال بردن قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی به شورای حل اختلاف قوا خبر داده بود که این اظهارات با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد و آنها اعلام کردند دولت باید به تصمیم مجلس احترام بگذارد و این قانون را اجرا کند.
اکنون رئیس‌جمهوری به تمام گمانه‌زنی‌ها درخصوص تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی پایان داده و قانون تشکیل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را ابلاغ کرده است.
 بدین‌ترتیب از روز دوشنبه ۲۸ مردادماه،  «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی» فعالیت خود را آغاز می‌کند. براساس آنچه صدای میراث منتشر کرده است، رایزنی‌ها برای انتخاب وزیر میراث‌فرهنگی همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود رئیس‌جمهوری براساس درخواست نمایندگان مجلس، وزیر جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را به همراه وزیر جدید آموزش و پرورش، اوایل شهریور ماه به ‌منظور کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید