• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73733
+
-

ناکارآمدی پل‌های عابر پیاده ایلام در ارتقای ایمنی عابران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پل‌های عابر پیاده در شهر ایلام کارایی موثری در ارتقای ایمنی عابران ندارند. به گزارش ایسنا، سرهنگ «ابوالفضل کوهزادی» اظهار کرد: سامانه پیاده در ترددهای شهری با چالش‌های جدی مواجه است.

بنابراین از جمله روش‌های افزایش ایمنی عابران هنگام تداخل با وسایل نقلیه، ایجاد گذرگاه‌های غیرهمسطح و جداسازی تراز عمودی تردد عابران پیاده و جریان عبوری وسایل نقلیه به صورت زیرگذر یا روگذر است. وی با اشاره به وجود 2 پل عابر پیاده در بلوار شهید بهشتی و فاطمیه شهر ایلام افزود: مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که این 2 سازه بزرگ هیچ نقشی در کنترل ترافیک ندارند و عملا به محلی برای اکران تبلیغات مغازه‌داران تبدیل شده‌اند.

سرهنگ کوهزادی گفت: طبق نظر کارشناسان حوزه ترافیک، مکان‌یابی و طرح هندسی مناسب از جمله عوامل موثر در کارایی و دلایل اصلی استفاده از پل‌های عابران پیاده است. مکان‌یابی نامناسب، طرح هندسی نامناسب (از نظر تعداد و شکل پله‌ها، ارتفاع، مکانیزه نبودن و نداشتن نرده)، نبود قوانین بازدارنده و عوامل فرهنگی دلایل اصلی عدم استفاده از این پل‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه به رکورد بی‌سابقه تصادف با عابران پیاده در نقاط مختلف شهر اشاره و بیان کرد: به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده، پیشنهاد ایجاد چند پل عابر پیاده در نقاط متعدد شهر به شهرداری و شورای ترافیک ارائه شده، اما تاکنون اقدامی برای انجام این خواسته پلیس صورت نگرفته است. سرهنگ کوهزادی با توجه این‌که میزان استفاده از پل‌های عابر پیاده شاخص میزان اثربخشی آنهاست، از شهرداری ایلام خواست که در رابطه با جابه‌جایی و افزایش میزان اثربخشی 2 پل یادشده چاره‌اندیشی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید