• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73723
+
-

کاهش مطلوبیت آب در خوزستان

مدیر سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: بهداشت آب شرب در 4 ماه نخست امسال در شهرهای رامهرمز، دشت آزادگان، غرب اهواز، اندیکا و برخی روستاهای اهواز (شرق و غرب) و هویزه در شرایط نگران‌کننده‌ای بود. به گزارش ایرنا «فرهاد صفدری» عنوان کرد: در این 4 ماه مطلوبیت آب و میزان کلر باقی‌مانده در آب (کلرسنجی) در شبکه توزیع شهری و روستایی این مناطق از استانداردهای استان پایین‌تر بوده است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت آهک‌پاشی و لایروبی جوی‌ها در فصل تابستان در استان، تاکید کرد: با توجه به این‌که در آستانه پیک دوم بیماری‌های روده‌ای، آغاز مدارس و برنامه عظیم پیاده‌روی اربعین قرار داریم، تلاش دستگاه‌ها برای پاک‌سازی گسترده مناطق باید بیشتر شود.

بنا بر این گزارش، بیماری اسهال ناشی از آلودگی آب در تابستان پارسال نیز تعدادی از شهروندان را راهی مراکز درمانی کرد. تعداد مبتلایان رفیّع در تیرماه پارسال به ۵۰ نفر رسید. در همان زمان در بخش ابوالفارس رامهرمز نیز ۳۵۰ مراجعه به دلیل اسهال ناشی از مصرف آب آلوده گزارش شد.


۷۸ خوزستانی به بیماری روده‌ای مبتلا شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز گفت: در روزهای اخیر در حدود ۷۸ نفر در شهرستان‌های هویزه و باغملک به دلیل مشکلات آب به بیماری روده‌ای دچار شدند. «ایرج نظری» اظهار کرد: ۲۸ نفر در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه و در حدود ۵۰ نفر از اهالی تعدادی از روستاهای باغملک به دلیل بیماری روده‌ای و اسهال به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی علت ابتلای این افراد را بیماری‌های منتقله از آب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر و با فعالیت شبانه‌روزی این بیماری‌ها کنترل شده است. نظری اظهار کرد: با توجه به هشدارهای شورای سلامت انتظار بود دستگاه‌ها بر فعالیت زیرمجموعه‌های خود نظارت بیشتری داشته و به وظایف خود واقف باشند؛ برای مثال مسئولان باید بدانند رساندن آب بسته‌بندی به بیماران مبتلا به اسهال وظیفه علوم پزشکی نیست. وی با اشاره به تدوین سند جامع سلامت استان گفت: بر اساس این سند شاخص‌های مرگ، امنیت اجتماعی و آب سالم در استان در وضعیت نامطلوب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید