• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73689
+
-

معاون اول رئیس‌جمهوری به خوزستان سفر می‌کند

بررسی وضعیت سیل‌زدگان در سفر معاون اول رئیس جمهوری

معاون اول رئیس‌جمهوری به خوزستان سفر می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری هفته آینده به این استان سفر خواهد کرد. به گزارش مهر «کیخسرو چنگلوایی» در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان افزود: دلیل سفر اسحاق جهانگیری به خوزستان، بررسی روند رسیدگی به سیل‌زدگان است.

وی در ادامه در خصوص پرداخت خسارت ناشی از سیل به کشاورزان اظهار کرد: 26 هزار پرونده خسارت ویژه کشاورزان در خوزستان تشکیل شده است؛ البته این پرونده‌ها هنوز در کمیته تخصصی بررسی نشده‌اند. چنگلوایی عنوان کرد: از این تعداد ۱۹ هزار پرونده تأییدیه دریافت کرده‌اند و بقیه هم باید تا پایان ماه جاری (فردا) انجام شود. این مسئول درباره پرونده‌های ردشده هم گفت: تاکنون 6/1 درصد از پرونده‌های موجود رد شده‌اند.


تعیین ‌تکلیف 143 روستای حریم رودخانه‌های خوزستان

استاندار خوزستان نیز در حاشیه این نشست گفت: 143 روستا که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار داشته‌اند، تعیین تکلیف شده‌اند و مشخص شده جاسازی آن‌ها به چه شکلی انجام گیرد.«غلامرضا شریعتی» اضافه کرد: در این زمینه 57 روستای دیگر باقی مانده است که در خصوص آن‌ها تا هفته آینده بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد و در مورد شرایط ساخت آن‌ها هم تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با انتقاد از کند بودن روند پرداخت خسارت‌های کشاورزان آسیب‌دیده از سیلاب اخیر گفت: تاکنون 3 هزار پرونده مربوط به جبران خسارت‌های حوزه کشاورزی پرداخت شده اما روند این پرداخت‌ها بسیار کند است و اگر شرایط به همین روال پیش برود، 8 ماه زمان می‌برد تا همه پرونده‌ها پرداخت شود. شریعتی افزود: این کند بودن روند پرداخت خسارت‌های بخش کشاورزی باعث می‌شود مردم خسارت‌های خود را با تأخیر بسیار دریافت کنند؛ البته تلاش خواهیم کرد روند پرداخت‌ها با سرعت بسیار خوبی انجام شود.


پرونده واحدهای تعمیری تا شهریور بسته می‌شود

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان نیز در این نشست گفت: با روندی که در حال انجام است تا شهریورماه پرونده واحدهای تعمیری استان بسته می‌شود. «مسعود انصاریان» با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان اظهار کرد: تعداد واحدهای تعمیری 15 هزار و 632 واحد است که از این تعداد 10 هزار و 836 تعمیر شده و با روندی که در حال انجام است تا شهریورماه پرونده واحدهای تعمیری استان بسته خواهد شد.

وی افزود: از 3414 واحد احداثی تقریباً کار ساخت 2 هزار واحد آغاز شده است و تعدادی از واحدها نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند و کار ساخت این واحدها در حال انجام است. مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تصریح کرد: از 19 هزار و 427 پرونده‌ای که به بانک معرفی شده است تعداد 12 هزار و 329 فقره منجر به عقد قرارداد شده و از این میزان 1946 فقره وام به واحدهای احداثی پرداخت شده است.

انصاریان با بیان این‌که 13 هزار و 106 فقره تسهیلات نیز به واحدهای تعمیری پرداخت شده است، گفت: علاوه بر بحث تسهیلات بلاعوضی که در بحث معیشت به ساکنان مناطق سیل‌زده پرداخت شده، تاکنون برای وام‌های معیشتی هم 1479 فقره تسهیلات بانکی به ارزش 36 میلیارد تومان پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید