• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73612
+
-

نوید گره‌گشایی از ترافیک کرج

خبر
نوید گره‌گشایی از ترافیک کرج

فرماندار ویژه کرج اعلام کرد: با تکمیل پروژه‌های آزادراهی تا پایان امسال شاهد روان‌سازی ترافیک در محورهای ارتباطی این شهرستان پرجمعیت خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، «غفور قاسم‌پور» افزود: اکنون تعدادی پروژه راه‌سازی از جمله خط یک آزادراه تهران- شمال، بزرگراه شهید همت و آزادراه آبیک- چرمشهر در محدوده استان البرز در دست ساخت و تکمیل است که بخش عمده این پروژه‌ها امسال تکمیل می‌شود و زیر بار ترافیک می‌رود. اکنون ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور در البرز بوده و محورهای مواصلاتی استان از جمله جاده‌های منتهی به کرج همه‌روزه شاهد ترافیک سنگین هستند.

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل کارگروه‌های ویژه برای رفع مشکلات صنایع‌داران کرج اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته و در سال رونق تولید باید شاهد بازگشت این صنایع به چرخه تولید باشیم.
قاسم‌پور گفت: در حوزه اقتصادی، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸، اعطای وام‌های روستایی با نرخ پایین، بهره‌مندی از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه گردشگری، توجه به رونق تولید، اشتغال و ساخت داخل از دیگر اولویت‌ها و راهبردهایی است که پیگیری می‌شود.
 وی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی در قالب کارگروه‌ها با اقدامات دستگاه‌ها برای تحکیم اتحاد و همبستگی و توجه به شرایط مردم باید در دستور کار باشد.
فرماندار کرج گفت: در چنین شرایطی مدیران ادارات و اصحاب مطبوعات نقش تاثیرگذاری دارند و با پیگیری مشکلات و تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت باید کمک کنند تا از شرایط عبور کنیم.
 قاسم‌پور اضافه کرد: استان البرز و شهرستان کرج روی ریل پیشرفت قرار دارد و به همت استاندار به سمت توسعه و پیشرفت در حال حرکت است که حضور وزرا در سطح استان البرز، معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس قوه مقننه نیز مصداق عینی از تلاش‌های مدیریت عالی استان برای جلب نگاه ویژه مسئولان ارشد کشور به این استان است.

وی افزود: با اهتمامی که در استان برای بهره‌برداری از پروژه‌های ملی وجود دارد، تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی به‌ویژه در حوزه راه‌سازی خواهیم بود. 
فرماندار کرج ادامه داد: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی، سیاست‌گذاری‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری و وزارت کشور ابلاغ شده، نقشه راه ما خواهد بود.
وی بیان داشت: حاشیه‌نشینی، کودکان کار و طلاق از جمله آسیب‌هایی است که برای بهبود آن باید تلاش جدی صورت گیرد و ما نیز پیگیری‌های ویژه خود را انجام خواهیم داد.
قاسم‌پور گفت: جمع‌آوری متکدیان طرح ساماندهی آنها و راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان از اولویت‌های در دستور کار این حوزه است.
معاون استاندار در محور دیگری با اشاره به این‌که انتخابات مجلس یازدهم به صورت رسمی از آذرماه کلید می‌خورد، گفت: این انتخابات به دلیل شرایط کشور در عرصه بین‌المللی و داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید همه از ظرفیت‌ها برای حضور حداکثری و مشارکت سیاسی بهره‌‌مند شویم.
معاون استاندار البرز افزود: فرمانداری به عنوان مجری، بسترهای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن انتخابات را فراهم خواهد کرد تا انتخابات پرشوری در اسفندماه برگزار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید