• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73596
+
-

اختصاص اعتبار به طرح‌های آبخیزداری

با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری البرز در سال جاری موافقت شد. به گزارش ایرنا، موافقت با اختصاص این میزان اعتبار با حضور استاندار البرز در سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور انجام شد. البرز که در سال جاری با وجود بارش‌های سیل‌آسا با تدابیر اتخاذشده، توانست بحران‌های طبیعی ناشی از سیلاب را با کمترین خسارت پشت سر بگذارد، اینک در مسیر تقویت طرح‌های آبخیزداری گام برمی‌دارد. استاندار البرز با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه منابع طبیعی، بر عزم جدی برای حفظ و نگهداری این منابع با اجرای طرح‌های آبخیزداری تاکید داشت. توسعه طرح‌های پوشش گیاهی، توجه بیش از پیش به حوضه‌های آبخیزداری و اجرای طرح‌های جلوگیری از فرسایش خاک از جمله موضوعات مهم مورد تاکید از سوی «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز در این نشست بود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در این باره گفت: با توجه به وجود ۵۲۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی، ۳۷۵ هکتار مرتع و ۲۵ هزار هکتار جنگل در استان البرز، حفظ منابع طبیعی این استان در اولویت کاری قرار گرفته است.

«علی درویش‌پور» افزود: از سوی دیگر با توجه به نقش موثر حوضه آبخیزداری برای کاهش مخاطرات ناشی از سیلاب‌ها و فرسایش خاک، در این دیدار پس از بررسی‌های لازم اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص یافت.
وی تاکید کرد: حفظ و احیای منابع طبیعی با توجه به نقش طرح‌های آبخیزداری و نیز افزایش پوشش گیاهی از اولویت‌های کاری در استان البرز بوده که این مهم در دیدار استاندار البرز با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع به‌جد مورد پیگیری قرار گرفت و به نتیجه رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید