• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 30 مرداد 1398
کد مطلب : 73578
+
-

خرید 2 رام قطار برای مترو کرج

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری کرج: در صورت تصویب در شورای عالی فنی 2 رام قطار با 8 واگن برای کرج ساخته می‌شود

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری کرج از ارسال لایحه به شورای عالی فنی برای خرید 2 رام قطار خبر داد.
«علی‌اصغر صلواتی» در گفت‌وگو با مهر به بازدید شهردار کرج از کارخانه واگن‌سازی توسعه صنایع ریلی زنجان اشاره کرد و گفت: سال ۹۳ با شرکت مادرتخصصی قطار شهری کشور برای ساخت ۱۲۰ واگن قراردادی منعقد کرده بودیم که بعد از انحلال این شرکت، قرارداد مذکور به شهرداری کرج واگذار شد. طبق این‌ قرارداد مقرر است ۱۲۰ واگن ساخته شود.

وی با تاکید بر این‌که قرارداد ساخت ۱۲۰ واگن به قوت خود باقی است، ادامه داد: در سال ۹۴ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پیش‌پرداخت شده است.
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری کرج به دلایل بازدید از کارخانه واگن‌سازی توسعه صنایع ریلی زنجان پرداخت و گفت: تحریم‌ها باعث شده که تامین‌کننده قطعات و تجهیزات مترو کرج که کشورهای اروپایی بوده‌اند، از ارائه خدمات خودداری کنند، به همین منظور از این کارخانه بازدید کردیم تا در جریان به‌روزرسانی اقدامات باشیم. صلواتی در بخش دیگری با تاکید بر این‌که در حال تنظیم و ارسال لایحه‌ای به شورای عالی فنی سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم، اظهار کرد: در قالب این لایحه قصد داریم مجوز و مصوبه سفارش ساخت 2 رام قطار دیگر را دریافت کنیم.

وی با اشاره به خریداری 2 رام قطار که در گذشته انجام شده و در حال حاضر در اختیار شهرداری کرج است، افزود: در صورت تصویب لایحه موردنظر توسط شورای عالی فنی 2 رام قطار دیگر که هر کدام 8 واگن دارد، برای کرج ساخته می‌شود.
رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری کرج در خصوص زمان تحویل ۱۲۰ واگن به شهرداری کرج، گفت: تحقق این مهم بستگی به شارژ مالی و تزریق بودجه دارد.
صلواتی در مورد وضعیت تامین بودجه برای ساخت 2 رام‌ قطار دیگر، اضافه کرد: در صورتی که شورای عالی فنی اجازه سفارش ساخت این قطارها را به شهرداری کرج بدهد و قیمت آنها مشخص شود، در آینده نزدیک در خصوص تامین اعتبار اقدام کنیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید