• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73488
+
-

نقاش سکوت

ویترین
نقاش سکوت


«نقاش سکوت» داستان زنی نقاش است که همسر خود را به قتل می‌رساند اما پس از آن، سکوت اختیار می‌کند و حتی حاضر به دفاع از خود نمی‌شود.
سال‌ها بعد، یک روانپزشک وارد داستان می‌شود و اعلام می‌کند که آمده است تا قفل سکوت این زن را بشکند و به راز سربه‌مهر او پی ببرد اما خود او گذشته‌ای تاریک دارد و به‌نظر می‌رسد که همه حقیقت را نمی‌گوید... الکس میکلیدس، نویسنده این رمان، اصالتی یونانی دارد و در «نقاش سکوت» فاجعه‌ای امروزین را با تئوری‌های روانشناختی و اساطیر یونانی درهم‌آمیخته است. از همین روست که مجله اینترتیمنت ویکلی درباره این رمان نوشته: «یک هیجان تازه و فراموش‌نشدنی.
ترکیب تعلیق‌های هیچکاک، طرح‌های آگاتا کریستی و تراژدی‌های یونان باستان.» «نقاش سکوت» را می‌توان کتاب اولین‌ها نامید. نخستین رمان الکس میکلیدس از همان هفته اول انتشار در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و بعد از گذشت هفته‌های اول، همچنان رتبه نخست را به‌خود اختصاص داده است. کتاب داستان‌نویسی که پیش از این به‌عنوان نویسنده فیلمنامه «شیطانی که می‌شناسی» برای خود اسم و رسمی پیدا کرده بود، هنوز هم رکورد کتاب‌های جنایی را جابه‌جا می‌کند، تا جایی که مجله تورندایک پرس پیش‌بینی کرده پرفروش‌ترین کتاب فصل آمریکا «نقاش‌سکوت» باشد.این رمان از بدو انتشار، با اقبال و استقبال‌ درخوری از سوی منتقدان و همچنین عامه کتابخوانان مواجه شده است. چنانکه ای.جی.فین، نویسنده کتاب مشهور «زنی پشت پنجره» درباره آن گفته است: «یک داستان مهیج واقعی».
«نقاش سکوت» را سامان شهرکی ترجمه و نشر خزه این کتاب 328صفحه‌ای را با بهای 45هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید