• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73466
+
-

جلسه مسئولان فرهنگی شهرداری تهران با دستفروشان

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درمورد جرئیات جلسه با دستفروشان مترو برای رسیدن به راه‌حلی مشترک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ما در مسائل اجتماعی رویکرد جدیدی داریم و می‌خواهیم صدای دستفروشان و یا کودکان کار را در تصمیم‌گیری‌ها بشنویم و به جای آنها تصمیم نگیریم.
محمدرضا جوادی‌یگانه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جرئیات جلسه مسئولان فرهنگی شهرداری با دستفروشان مترو با بیان اینکه دستفروشی در مترو دارای ابعاد مختلف است، گفت: قبول کنید که دستفروشی از دید برخی مسافران، ایجاد مزاحمت است و از طرفی دیگر ما نمی‌توانیم چشم‌مان را به روی فقر ببندیم؛ چراکه بسیاری از دستفروشان چه در مترو، چه خیابان و چه کودک کار به‌علت فقر دست به چنین کاری می‌زنند.
جوادی‌یگانه با بیان اینکه نمی‌توانیم واقعیت هولناک فقر را نادیده بگیریم، ادامه داد: صرف‌نظر کردن از واقعیت فقر برای دستفروشان خطرناک است، اما ما به‌عنوان معاونت اجتماعی، تسهیل‌کننده هستیم و شرکت مترو می‌بایست در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
وی با بیان اینکه یک طرف ماجرای دستفروشی در مترو، دستفروشان هستند و یک‌بار با آنها جلسه گذاشته و نکته نظرات‌شان را جویا شدیم، گفت: ما خواستار مجوز از دستفروشان نیستیم و در عین حال آنها نیز قبول کردند حضورشان در ساعات پیک می‌تواند باعث شلوغی ایستگاه شود. بر همین اساس باید به نگاه مشترکی برسیم و جلسات در این زمینه ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه این نگاه که نظرات دستفروشان مترو را نیز بشنویم، بسیار مهم است، افزود: ما در مسائل اجتماعی رویکرد جدیدی داریم و می‌خواهیم صدای دستفروشان و یا کودکان کار را در تصمیم‌گیری‌ها بشنویم و به جای آنها تصمیم نگیریم.
وی با بیان اینکه صحبت‌ با دستفروشان را ادامه خواهیم داد، گفت: پیشنهاد دادیم محلی در داخل ایستگاه‌های مترو برای گفت‌وگو با این افراد به‌صورت پایلوت درنظر گرفته شود، اما این پیشنهاد اولیه است و در حال رایزنی با مسئولان مترو هستیم تا به نتیجه برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید