• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73417
+
-

آغاز فعالیت رسمی خانه‌مسافرها در کرمانشاه

مجری طرح ملی ساماندهی خانه‌مسافرها در کرمانشاه از آغاز فعالیت رسمی خانه‌مسافرها در استان خبر داد. به گزارش ایسنا «مصطفی صندوقی» با بیان این‌که تاکنون حدود 300 خانه‌مسافر بدون مجوز در استان شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد قریب به 80 خانه‌مسافر با تشکیل پرونده تقاضای صدور مجوز فعالیت رسمی کرده‌اند. 

وی از شروع فعالیت رسمی خانه‌مسافرها در کرمانشاه با صدور مجوز 10 واحد طی روزهای گذشته خبر داد و افزود: براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده، خانه‌مسافرهایی که در سطح استان مجوز فعالیت می‌گیرند در یکی از 3 گروه فعالیت در ایام عادی، ایام تعطیل یا در زمان پیک سفر قرار خواهند گرفت.  

مجری طرح ملی ساماندهی خانه‌مسافرها در کرمانشاه اضافه کرد: همچنین این واحدهای اقامتی براساس سطح خدماتی که به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند به 3 گروه خانه‌مسافرهای درجه یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می‌شوند؛ هزینه هر شب اقامت در آنها بر اساس این سطح‌بندی از 70 تا 160 هزار تومان متغیر خواهد بود. 

صندوقی همچنین با تاکید بر این‌که نظارت بر فعالیت خانه‌مسافرهای کرمانشاه به صورت مستمر در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: هر ماه یک اکیپ از چندین دستگاه ذی‌ربط به صورت سرزده از فعالیت خانه‌مسافرهای استان بازدید دارند تا با تخلفات احتمالی برخورد کنند. 

این مسئول در ادامه یادآور شد: بیشتر خانه‌مسافرهای استان در منطقه طاق‌بستان کرمانشاه و شهرهای جوانرود، روانسر و پاوه مشغول به فعالیت هستند.  وی در ادامه در خصوص چگونگی اطلاع گردشگران از خانه‌مسافرهای فعال در سطح استان نیز گفت: از چندماه پیش با شهرداری رایزنی‌ کرده‌ایم که در صورت امکان در میادین ورودی شهرها کیوسک‌های اطلاع‌رسانی نصب کنند، اما تاکنون جواب مثبتی دریافت نکرده‌ایم. 

مجری طرح ملی خانه‌مسافرها در کرمانشاه با انتقاد از همکاری نکردن برخی دستگاه‌های استان در راستای اجرای این طرح عنوان کرد: این طرح، طرحی ملی است و همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای آن موظف به همکاری هستند، اما تاکنون به‌جز میراث فرهنگی و پلیس اماکن که همکاری خوبی داشته‌اند، سایر دستگاه‌ها چندان پای کار نیامده‌اند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید