• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72926
+
-

ترفندی موثر برای جان‌بخشیدن به قدرت اینترنت

فوت‌و‌فن
ترفندی موثر برای جان‌بخشیدن به قدرت اینترنت


هر قدر از مودم فاصله بگیرید، کیفیت ارتباط اینترنتی‌تان کمتر می‌شود؛ قطع و وصل‌شدن‌های مکرر ارتباط، کندی سرعت و... از مشکلاتی هستند که هرقدر از مودم دورتر باشید، احتمال رخ دادن‌شان بیشتر می‌شود؛ البته اگر شانس بیاورید و اینترنت‌شان قطع نشود. برخی برای رفع مشکلات این‌چنینی یک مودم دیگر در جاهای دیگر خانه اضافه می‌کنند که البته ‌راه بسیار پرهزینه و پردردسری است. راه‌های بهتری را که برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت پیش‌روی کاربران هستند، با هم مرور کنیم.


پاورلاین نصب کنید
کاری که پاورلاین انجام می‌دهد، رله کردن جریان ارتباط اینترنت است. این دستگاه‌ها به پریز برق وصل می‌شوند و کارشان این است که اینترنت را روی خطوط برق درون‌ خانه راه بیندازند. با این حساب، بعد از نصب پاورلاین، می‌توان تقریبا اطمینان داشت هرجایی که به خطوط برق، پریز و... دسترسی داشته باشد، ارتباط اینترنتی‌اش کیفیت خوبی دارد.

چطور نصب کنیم؟
اگر فقط یک بخش خانه دچار قطعی ارتباط است و باید یک دستگاه ساده (مثل لپ‌تاپ) را به اینترنت متصل کنید، داشتن 2دستگاه پاورلاین کافی است. یکی از دستگاه‌ها ارتباط را از مودم گرفته و دیگری، به مصرف‌کننده تحویل می‌دهد. در یک سمت، یکی از پاورلاین‌ها را به مودم متصل کنید و آن را به پریز برق بزنید. پاورلاین دوم را نیز باید به میز برق کنار میز کار خودتان بزنید و با یک کابل شبکه آن را به دستگاه‌تان متصل کنید.

توصیه برای خرید
دستگاه‌های پاورلاین بسیار متنوعی در بازار وجود دارد اما برای اینکه بهترین نتیجه را به دست بیاورید، بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید؛ اولا دستگاهی که می‌خرید باید سرعت انتقال نسبتا بالایی را پشتیبانی کند. سرعت انتقال هزار تا دوهزارگیگابایت معمولا مناسب است. دوم هم این‌که درگاه شبکه اترنت داشته باشد. بهتر است، دست‌کم یک درگاه اترنت 45RJ داشته باشید.

ویژگی‌های اضافه
یک پاورلاین استاندارد، ویژگی‌های ذکر شده در بالا را دارد و معمولا هم کاربران به بیشتر از آنچه گفته شد، نیاز کمتری پیدا می‌کنند اما برخی ویژگی‌های اضافه هم وجود دارد که بنا به نیازتان می‌توانید سراغ‌شان را بگیرید. اگر با اتصال کابلی راحت نیستید و ترجیح می‌دهید ارتباط بی‌سیم‌تان را حفظ کنید، می‌توانید پاورلاین‌هایی بخرید که آنتن خارجی وای‌فای دارند و اینترنت بی‌سیم را به شما می‌رسانند. با این حساب، با تبلت و موبایل هم می‌توانید به اینترنت متصل شوید. جز این، برخی پاورلاین‌ها 2درگاه اترنت (همان درگاهی که به کابل شبکه متصل می‌شود) ‌ و گروهی دیگر ‌وای‌فای دوبانده دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید