• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72911
+
-

طرح آموزش ورزش برای معلمان ابتدایی سمنان

معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش گفت: غیر از فعالیت‌هایی که در تابستان برگزار شد، آموزش معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی در سطح وسیعی آغاز شده تا مدارس ابتدایی فعالیت‌های حرکتی‌شان از توسعه بیشتر برخوردار باشند و در حال حاضر در استان‌های کشور از جمله استان سمنان شاهد اجرای این طرح هستیم.

«مهرزاد حمیدی» در گفت‌وگو با مهر افزود: برای پیشبرد اهداف حوزه سلامت، طرح ساخت ۳۸۰ سالن ورزشی در سازه مدارس ابتدایی و همچنین آموزش معلمان مدارس در دست اجراست.

وی با بیان این‌که معاونت تربیت بدنی وزارتخانه از پایان سال تحصیلی گذشته خود را آماده کرد تا یک سال تحصیلی پرثمری را در حوزه تربیت بدنی آغاز کند اظهارکرد: در کنار این آموزش‌ها ۳۸۰ سالن ورزشی در سازه مدارس ابتدایی به‌خصوص کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی مدارس ابتدایی تدارک دیده شده تا بتوانند دانش‌آموزان با لباس ورزشی، فعالیت ورزشی خود را در یک سالن امن و با فراغت بال انجام دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش میزبانی مدارس از مسابقات ورزشی دانش‌آموزی است، نه سالن‌های تربیت بدنی شهرها. بنابراین در این زمینه نیاز است که مدارس ما به سالن‌های ورزشی تجهیز شوند.

حمیدی با بیان این‌که کاروان وسایل ورزشی آخر شهریور امسال به مدارس کشور اعزام می‌شود بیان کرد: یکی دیگر از اولویت‌های وزارتخانه، شاد و با نشاط کردن فعالیت‌های مدرسه‌ای با کمک گرفتن از فعالیت‌های ورزشی است که در این مورد المپیادهای درون مدرسه‌ای و حیات پویا که در سال تحصیلی جدید به مدرسه پویا بدل می‌شود، در کنار طرح‌هایی چون ورزش پویا، قانون درون مدرسه‌ای و... دنبال می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید