• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72898
+
-

افزایش ظرفیت صنایع فراوری کشاورزی در مرکزی

ظرفیت فراوری محصولات خام کشاورزی استان مرکزی در سال جاری ۱۵۸ هزار تن افزایش یافت.
 به گزارش ایرنا، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: این ظرفیت با بهره‌برداری از ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده و در این حوزه استان بیش از تعهدهای امسال عملکرد داشته است.

«علی صفری» گفت: این واحدها با اعتباری بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده که ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات و حمایت‌های دولتی تأمین شده است.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها برای ۹۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

 مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۲۴ فقره مجوز ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی امسال در این استان صادر شده که با بهره‌برداری از آنها ۳۲۶ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان افزوده شده و ۳۳۰ فرصت شغلی فراهم می‌شود.

صفری بیان کرد: ۲۴۴ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت فراوری  و جذب ۲ میلیون و ۴۲۴ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان مرکزی فعالیت دارد و بر اساس آمارهای موجود ظرفیت تولید محصولات خام کشاورزی در استان حدود ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تن است.  مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 3053 فرصت شغلی در حوزه صنایع فراوری  کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده است. 

صفری پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در بخش صنایع تبدیلی و غذایی، ایجاد ظرفیت فراوری  برای ۶۳ هزار تن محصولات خام کشاورزی بر اساس برنامه ششم توسعه، ایجاد اشتغال برای ۴۴۰ نفر در این واحدها و کاهش 7 هزار تنی ضایعات بخش کشاورزی را از جمله برنامه‌های مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: استقرار صنایع تبدیلی در شهرها، شهرک‌ها، نواحی صنعتی یا قطب‌های تولید محصولات کشاورزی، فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال موجود در قالب اقتصاد مقاومتی و تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با حمایت‌های لازم به صورت پرداخت تسهیلات بانکی از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی کمبود نقدینگی برای بهره‌برداری و تکمیل طرح، خرید مواد اولیه، سرمایه در گردش و نوسانات شدید بازار را از جمله مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی استان دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید