• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72836
+
-

100اتوبوس دوکابین تا اول مهر به پایتخت می‌رسند


 در پی فرسودگی 60درصدی ناوگان اتوبوسرانی تهران، اگرچه تاکنون منابع ریالی و ارزی معتنابهی برای نوسازی ناوگان اختصاص‌نیافته، اما شهرداری تلاش می‌کند ناوگان خود را با تزریق اتوبوس‌های جدید، همچنان برای خدمت‌رسانی روزآمد نگه دارد.

هفته گذشته مدیرعامل اتوبوسرانی تهران در این‌باره به همشهری از 2مسیر پیش‌روی تهران خبر داده بود. حالا اما خبر رسیده که قرارداد 100دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت خودرو‌سازی‌ «اسنا» به امضا رسیده ‌و فاز اول این قرارداد تا پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری، روزانه به‌طور متوسط بالغ بر 2میلیون نفر جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در دو بخش عمومی و خصوصی انجام می‌شود. از ابتدای سال تا پایان تیرماه، 165میلیون جابه‌جایی مسافر توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران صورت گرفته است‌ که این رقم با دوره مشابه سال قبل به‌طور تقریبی برابری می‌کند. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد نصب فیلتر جذب دوده روی اتوبوس‌های شرکت واحد، گفت: تاکنون تعداد 41دستگاه فیلتر جاذب دوده نصب شده است. با عنایت به مصوبه هیأت دولت مبنی بر نصب فیلترهای جذب دوده روی خودروهای کارکرده عمومی با طول عمر 8سال، بخشی از اتوبوس‌ها به‌دلیل عمر بالای 10سال قابلیت نصب فیلتر دوده را ندارند و در الباقی که حداکثر 700دستگاه پیش‌بینی می‌شود، تا سال 1401به مرور فیلتر جذب دوده نصب می‌شود. سنندجی در مورد ورود هزار دستگاه اتوبوس به پایتخت در سال‌جاری نیز گفت: برابر با برنامه 5ساله توسعه شهر تهران به‌طور کلی 500دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و 500دستگاه اتوبوس جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در سال 1398پیش‌بینی شده است. به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به‌منظور افزایش امنیت شهروندان و کاهش مخاطرات احتمالی، سرعت تردد ناوگان جمعی در خطوط اتوبوسرانی 50کیلومتر تعیین و با عنایت به فاصله بین اکثر ایستگاه‌های اتوبوس (700متر) و لزوم توقف در تمامی ایستگاه‌های مصوب، بعضا دستیابی به سرعت تعیین‌شده نیز امکان‌پذیر نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید