• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72833
+
-

ورود 28واگن به خطوط ریلی تهران


با ترخیص واگن‌های جدید شبکه متروی تهران قدرت تازه‌ای می‌گیرد و اضافه شدن قطار‌های ترخیص شده از گمرک باعث بهبود روند حمل‌ونقل در این شبکه خواهد شد.

 به گزارش همشهری، شهردار تهران در این‌باره گفت: از 70 واگنی که به شکل سی کی‌دی وارد کشور و از گمرک ترخیص شده 4قطار کامل که مشتمل بر 28واگن است تشکیل می‌شود که اوایل شهریورماه به شبکه ناوگان حمل‌ونقل ریلی تهران اضافه خواهد شد.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با برنامه خبری 18:30 شبکه تهران، با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری پایتخت برای توسعه خطوط مترو اظهار کرد: امیدواریم به‌زودی توسعه خطوط 8، 9و 10 را آغاز کنیم تا مشکلات و خلأها در مناطقی که مترو به آنها نرسیده مانند منطقه 22و محدوده شمالی و غربی تهران را پوشش بدهیم.. همچنین درکنار افتتاح ایستگاه‌های خطوط 6و 7، ایستگاه‌های جدید را که مهم‌ترین آنها ایستگاه تقاطعی امام حسین(ع) در خط 6است به مجموعه اضافه خواهیم کرد.

حناچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش شهرداری تهران برای حفظ این سرمایه‌های طبیعی و لغو مصوبه برج‌باغ‌ها، گفت: در یک‌ماه گذشته باغ عبقری را که قرار بود برج‌باغ در آن ساخته شود، افتتاح کردیم و هم‌اکنون هم در منطقه 14باغ وثوق‌الدوله در حال توسعه است. همچنین امیدواریم در آینده افتتاح و توسعه فضای سبز سایت چهارباغ را که در شمال مصلی قرار دارد، آغاز کنیم.

در ماه‌های گذشته توسعه خطوط 6و 7مترو و افتتاح ایستگاه‌هایی در این مسیر نیاز شبکه مترو به قطار‌های جدید را ایجاد کرده بود که این نیاز با افزوده شدن واگن‌های جدید تامین می‌شود. در برخی از خطوط مترو مانند خط7 نیز بازسازی‌هایی در چند بخش مانند هواکش‌ها انجام شده بود تا به شکل جدید قابل استفاده باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید