• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72827
+
-

مشکلات صدور پروانه تجاری‌سازی در قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: نبود ضابطه درست و منطقی برای صدور پروانه در تجاری‌سازی واحدهای مسکونی، مشکلات معماری بسیاری برای شهر به‌ویژه در مناطق ۲ و ۶ به وجود آورده است. 

به گزارش ایرنا، «محسن بهشتی» در جلسه کمیسیون ماده ۵ قم افزود: حجم انبوه تجاری‌سازی واحدهای مسکونی در منطقه ۲ و ۶ باید به تجربه‌ای در صدور مجوز تجاری‌سازی در استان تبدیل شود. وی اظهار کرد: در همه تغییرکاربری‌ها در شهر قنوات به دلیل این‌که قنوات به منطقه شهری تبدیل‌شده، باید ضوابط مورد نیاز شهرسازی را رعایت کنند و در آن ساخت پارکینگ را مورد توجه قرار دهند. 

بهشتی بیان کرد: در تغییر کاربری‌ها در قم باید ضوابط مربوط به کاربری‌های سابق و جدید به ‌صورت کامل اجرا شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم اضافه کرد: مصوبه‌های کمیسیون ماده ۵ باید به ‌اندازه‌ای شفاف و مشخص باشد که متقاضیان و نهادهای دیگر در اجرای مصوبات دچار ابهام و مشکل نشوند. 

وی با انتقاد از وضعیت سطح اشغال و تراکم در منطقه انسجام اظهارکرد: پایبند نبودن تعاونی‌های مسکن در ساخت واحدهای مسکونی از مهم‌ترین عوامل در بروز مشکلات و معضلات این منطقه است.


سطح اشغال منطقه انسجام  نگران‌کننده است

نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به مصوبه افزایش تجاری‌سازی واحدهای مسکونی از ۳۰ به ۵۰ متر‌ مربع در شهر قنوات بیان کرد: این اقدام می‌تواند به‌عنوان مشوق و محرکی در توسعه و پیشرفت این شهر تابعه استان تبدیل شود. 

«حسن بختیاری» عنوان کرد: سطح تراکم و اشغال در منطقه انسجام به‌شدت نگران‌کننده شده و باید در برابر تخلف‌ها در موضوع تراکم در این منطقه برخوردهای جدی توسط کمیسیون ماده ۵ انجام بگیرد. وی بیان کرد: دیگر نباید اجازه افزایش تراکم و سطح اشغال در این منطقه به مسکن‌سازان داده شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید