• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72826
+
-

«دختران آزادی» در زندان

در آستانه شروع لیگ برتر فوتبال تعدادی از دخترانی که با گریم مردانه برای تماشای بازی‌های فوتبال به استادیوم‌ها می‌رفتند، بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند.
انتشار این خبر در شبکه‌های مجازی روز گذشته بازتاب گسترده‌ای داشت؛ در شرایطی که هنوز هیچ مقام قضایی و امنیتی این موضوع را تایید نکرده و جزئیات دقیقی از دستگیری‌ها منتشر نشده است.

همچنین طبق اخباری که در فضای مجازی منتشر شده یکی از عکاسان زن هم که پیش از این از دخترانی که به استادیوم‌ها برای تماشای بازی‌های فوتبال می‌روند و به « دختران آزادی» مشهور شده‌اند، عکاسی کرده بود، دستگیر و به زندان قرچک منتقل شده است.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که مسئولان دولتی از جمله وزیر ورزش و کشور از فراهم کردن شرایط برای حضور زنان در استادیوم‌ها خبر می‌دهند، اگرچه مسئولان قوه قضاییه از جمله دادستان کل کشور با این موضوع مخالفت کرده‌اند. همچنین نکته مهمی که در این بین وجود دارد نامه‌نگاری مسئولان فدراسیون فوتبال با مسئولان فیفا و دادن تعهد برای حضور زنان در استادیوم‌ها همزمان با شروع اولین میزبانی ایران در دورمقدماتی جام جهانی 2022 (18 مهر) است. چند ماه پیش فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال نسبت به عدم حضور زنان در استادیوم‌ها اخطار داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید