• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72823
+
-

شبکه ملی ایثارگران مجوز گرفت

طی سال‌های گذشته تشکل‌های ایثارگری برابر آیین‌نامه سازمان‌های مردم‌نهاد ایجاد شده‌اند. هیأت وزیران در تاریخ 1395/6/6 با اصلاحاتی آیین‌نامه جدید تشکل‌های مردم‌نهاد را ابلاغ کرد. برابر ماده4 این آیین‌نامه تشکل‌هایی که موضوع فعالیت آنان مشترک است در صورت وجود شرایط زیر می‌توانند تقاضای تشکیل شبکه در سطوح ملی یا استانی را  داشته باشند.
1- حداقل 5 تشکل باشند.
2- حداقل 2 سال از تاریخ ثبت آنها گذشته باشد.
3- به وظیفه مندرج در ماده 31 آیین‌نامه عمل کرده باشند.
وظیفه‌ای که در ماده31 برای تشکل‌ها تعریف شده، آنان را موظف کرده است دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را از طریق حساب بانکی صورت دهند و عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت کنند. با توجه به موارد فوق‌، تعدادی از تشکل‌های ایثارگری که دارای شرایط مندرج در ماده4 آیین‌نامه بودند، عزم خود را جزم کردند تا با اخذ مجوز نسبت به ایجاد شبکه ملی ایثارگران اقدام کنند.

تشکل‌های کشوری ایثارگران شامل انجمن جانبازان نخاعی، انجمن راست‌قامتان جانباز (جانبازان قطع عضو)، انجمن خانه نور ایرانیان بصیر (جانبازان نابینا)، انجمن فرزندان شاهد، انجمن آزادگان دفاع مقدس، انجمن جانبازان شیمیایی (ریه‌های خسته) و انجمن همسران شهدا و جانبازان با تلاش و پیگیری خود طی 3سال گذشته توانستند مجوز فعالیت شبکه ملی ایثارگران را اخذ کنند.

آگهی تاسیس شبکه شورای مرکزی انجمن‌های شاهد و ایثارگر کشور موسوم به شبکه  ملی ایثارگران در تاریخ 98/4/15در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به شماره ثبت 47606 و به شماره شناسه ملی 14008442908 به ثبت رسید و در تاریخ 98/4/26 در روزنامه رسمی کشور انتشار یافت. این شبکه در حوزه امور صنفی، فرهنگی و اجتماعی جامعه ایثارگری با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه مصوب، فعالیت خواهد کرد. فعالیت‌های شبکه ملی ایثارگران غیرسیاسی، غیرتجاری و غیرانتفاعی خواهد بود. اهدافی که شبکه ملی ایثارگران براساس اساسنامه دنبال می‌کند، عبارت است از:
1- ترویج علمی و عملی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح ملی و فراملی
2- تلاش برای توانمندسازی و ارتقای جایگاه اجتماعی ایثارگران
3- شناسایی و تربیت مدیر از میان استعدادهای برتر و نخبگان ایثارگر برای اداره کشور
4- دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و اجرای منویات مقام معظم رهبری
5- شناسایی و تلاش برای رفع مشکل ایثارگران کشور اعم از اقتصادی، رفاهی، بهداشتی، درمانی، اشتغال، تحصیل، فرهنگی، مسکن، گردشگری، حقوقی و...

این خبر را به اشتراک بگذارید