• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72750
+
-

خام فروشی مواد معدنی در آذربایجان غربی

خبر
خام فروشی مواد معدنی در آذربایجان غربی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از تداوم خام‌فروشی مواد معدنی در برخی شهرهای استان خبر داد. «محمد دهقان» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی رتبه اول و در تعداد رتبه 7 کشوری را دارد اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۶۷ معدن دارای پروانه با زمینه اشتغال بیش از 5 هزار نفر در استان فعال است.

وی با بیان این‌که در برخی شهرهای استان هنوز خام‌فروشی مواد معدنی ادامه دارد اظهار کرد: با هدف جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در استان 2 واحد بزرگ فرآوری مواد معدنی با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهرستان خوی راه‌اندازی شده است.
دهقان با تأکید بر این‌که همه مواد اولیه این واحد‌ها از سوی معادن داخل استان تأمین می‌شود و از خام‌فروشی مواد معدنی نیز جلوگیری به عمل می‌آید ادامه داد: همچنین عمده تولیدات این واحدها برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه به داخل کشور و با قیمت مناسب روانه بازارهای داخلی می‌شود.

دهقان گفت: امسال ۱۱ معدن جدید با استخراج سالانه ۳۰۸ هزار و ۲۰۰ تن مواد معدنی، با سرمایه‌گذاری ۱۱۳ هزار و ۹۹۱ میلیون ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۱۵ نفر به بهره‌برداری رسیده است.سرپرست صمت آذربایجان غربی با بیان این‌که در این مدت ۳۱ فقره پروانه اکتشاف و 8 فقره گواهی کشف در استان صادر شده است عنوان کرد: همچنین در ۲۱۳ محدوده اکتشافی در استان عملیات اکتشافات معدنی در حال انجام است.

وی درباره برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های استان عنوان کرد: هرکس بدون اخذ پروانه اکتشاف، بهره‌برداری یا اجازه برداشت اقدام به حفاری‌های اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره‌برداری مواد معدنی کند، متصرف در اموال عمومی و دولتی محسوب می‌شود و مطابق قوانین و مقررات با او برخورد خواهد شد.سرپرست سازمان صمت آذربایجان غربی تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۰ فقره مجوز برداشت به میزان ۳۹۸ هزار و ۵۳۵ متر مکعب در استان برای مصارف عمرانی، راهسازی و ساخت وساز صادر شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید