• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72742
+
-

ژاپن میزبان نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی این استان در ژاپن خبر داد. به گزارش ایرنا «محمدمهدی شهریاری» در دیدار با رایزن اقتصادی ایران در ژاپن گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، جذب بازارهای جدید و رشد صادرات غیرنفتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برپا می‌شود.

شهریاری افزود: به دلیل معرفی نشدن ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان ‌غربی در کشورهای دیگر، فرصت بهره‌مندی کامل از تجارت فرامرزی به طور شایسته در استان حاصل نشده است. با رایزنی‌های صورت گرفته با سفارت ایران در کشورهای مختلف از جمله ژاپن برای جلب سرمایه‌گذاری و معرفی توانمندی‌های این استان، نمایشگاه معرفی توانمندی‌های اقتصادی با همراهی سفارت ایران در ژاپن و اتاق بازرگانی ارومیه پیش از پایان امسال برگزار می‌شود.

رایزن اقتصادی ایران در ژاپن هم با اعلام آمادگی برای فراهم‌سازی بسترهای لازم به منظور برگزاری نمایشگاهی درخور استان گفت: سفارت ایران در ژاپن برای تقویت دیپلماسی اقتصادی و به منظور توسعه صادرات از طریق شرکت‌های کوچک و متوسط به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی آذربایجان ‌غربی اقدام می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید