• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 26 مرداد 1398
کد مطلب : 72740
+
-

ساخت کتابخانه در روستاهای پرجمعیت اردبیل

فرهنگی
ساخت کتابخانه در روستاهای پرجمعیت اردبیل

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از احداث کتابخانه در روستاهای با جمعیت بیش از 4 هزار نفر خبر داد. به گزارش ایرنا، «پروانه رضاقلی‌زاده» گفت: احداث و راه‌اندازی کتابخانه عمومی در همه روستاهای پرجمعیت استان در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته و این امکانات به تدریج در اختیار اهالی روستاهای با جمعیت بیش از 4 هزار نفر قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ۵۹ هزار نفر از جمعیت استان که 5 درصد از کل جمعیت را شامل می‌شوند عضو کتابخانه‌های عمومی در ۷۹ کتابخانه هستند که ۶ هزار نفر از این تعداد در سال گذشته به جمع اعضای فعال اضافه شدند. رضاقلی‌زاده گفت: برای افزایش سرانه مطالعه کتاب و حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی تنها ارتقای سطح فضای فیزیکی، منابع کتاب و یا افزایش اعتبارات سالانه کتابخانه‌های عمومی از سوی دولت کارساز نیست و برای ترویج فرهنگ مطالعه به معنای واقعی کلمه و آشتی مردم با کتاب نیازمند همت همگانی با توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان جامعه هستیم.

برای دستیابی به این هدف انتظار از اعضای حقیقی و حقوقی کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان ارائه برنامه‌های مدون سالانه در جهت تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه فرهنگی و اجتماعی همراه با ترویج و توسعه فرهنگ کتاب در بین آحاد مختلف جامعه است. بر اساس این گزارش، سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود ۷۹ دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر ۱۰ دقیقه است. وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است، اما پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ این استان محسوب می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید