• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72521
+
-

محافظان قلب دوم

چند نکته برای نگهداری بهتر از کفش‌ها

محافظان قلب دوم

مراقبت از کفش ها به این دلیل اهمیت دارد که اگر به خوبی از آنها مواظبت کنید هم طول عمر کفش‌ها زیاد می شود و هم جوراب ها و پاهایتان داخل کفش زود بو نمی‌گیرد. این راهنمای کوچک و جمع و جور را بخوانید به شما کمک کند حواستان به کفش ها که محافظ پاها یعنی قلب دوم بدنتان هستند بیشتر جمع باشد.

  برای دوام بیشتر کفش‌ها بهتر است آنها را در دمایی هم‌درجه با دمای اتاق و در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید. دمای خیلی بالا سبب خشک و بدشکل شدن کفش‌ها و رطوبت زیاد سبب خراب شدن آنها به‌خصوص کفش‌های چرمی می‌شود.

   اگر بعضی از کفش‌هایتان را مدتی طولانی استفاده نمی‌کنید در صورت امکان بهتر است آنها را در جعبه کفش گذاشته و سپس در کمد یا جاکفشی قرار دهید.

   کفش‌ها را باید از گرد و خاک دور نگه داشت پس حتما آنها را داخل جاکفشی قرار دهید. بهتر است جاکفشی دردار باشد. دقت کنید کفش‌ها را با فشار در کنار هم در جاکفشی قرار ندهید چون ممکن است کفش‌هایی که جنس و رنگشان با همدیگر متفاوت است به یکدیگر رنگ پس بدهند. بهترین روش این است که آنها را با فاصله کنار هم در طبقات جاکفشی بچینید.

   پاشنه کفش زودتر از بقیه قسمت‌ها فرسوده شده و از بین می‌رود. حواستان باشد هر چند وقت یک‌بار پاشنه کفش‌‌ها را وارسی کنید و اگر دیدید ته‌پاشنه کفش ساییده شده، ته‌پاشنه جدیدی را جایگزین آن کنید. اگر ساییدگی به پاشنه کفش برسد از طول عمر کفش‌تان کم می‌شود.

   اگر در اثر بارش برف و باران کفش‌تان خیس شده به محض رسیدن، قبل از اینکه کفش‌ها خشک شود داخل آن را با روزنامه پر کنید تا کفش‌ها بدشکل نشود. قبل از خشک شدن کامل کفش‌ها آنها را در جاکفشی نگذارید چون باعث می‌شود هم کفش‌ها و هم جاکفشی بوی بد و نامطبوعی بگیرد و مکان مناسبی برای رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها شود.

  کفش‌ها و صندل‌ها را در کمد کنار لباس‌‌هایتان قرار ندهید. اگر به علت کمبود فضا ناچارید آنها را در کمد بگذارید حتما آنها را قبل از گذاشتن در کمد به خوبی تمیز کنید، در جعبه یا کاور مخصوص کفش قرار داده و سپس در کمد بگذارید. اگر تعداد کفش‌هایتان زیاد است و همه آنها در جاکفشی جا نمی‌شود کفش‌هایی که زیادتر استفاده می‌کنید را در جاکفشی قرار دهید و آنهایی که کمتر استفاده می‌کنید را در کمد یا انباری بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :