• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72518
+
-

خلازیر؛ بازار ندیدنی‌ها

 اگر به‌دنبال خرید کالاهای نایاب یا دست‌دوم و ارزان‌قیمت هستید و ترسی از ناهنجاری‌های حضور در بازاری مکاره ندارید، ناچار هستید تا با احتیاط کامل سری به بازار خلازیر یا «شیطون بازار» بزنید.
   این بازار در منطقه 19، خیابان خلازیر (سهیل) واقع شده است؛ بازاری غیررسمی که از سال‌ها پیش دایر است و در آن از شیر‌مرغ تا جان آدمیزاد البته به‌صورت دست‌دوم، مستعمل، بدون هیچ تضمینی اما با قیمت‌های نازل به مشتریان عرضه می‌شود.
   بازار خلازیر درست پشت ورزشگاه شهید کاظمی در بزرگراه آزادگان تهران واقع شده و بهتر است درصورتی که همه مخاطرات را به جان خریده و قصد تامین نیاز خود و خرید برخی کالاها از این بازار را دارید، بدون همراه داشتن وسایل یا خودروهای گران‌قیمت، پول نقد و فرزندان خردسال راهی این شیطون بازار شوید و چهارچشمی حواستان به‌خود و جیب‌تان باشد.
   بازار خلازیر بهشت اوراقچی‌ها و دست‌دوم‌فروشان از زن و مرد تا کودک و نوجوان است که در آن برخی مال‌فروشان نیز فعال هستند و در نگاه اول می‌توان فهمید در عرضه کالاهایشان ریگی به کفش دارند، به همین دلیل باید با دقت مراقب سلامت و نرخ کالاهای احتمالی خریداری شده باشید.
   خلازیر محله‌ای است در همسایگی مرتضی‌گرد در جنوب غرب پایتخت واقع و به بهشت اوراقچی‌ها تبدیل شده اما اشتهار این بازار مکاره و شیطون بازار (فروش اجناس فاقد هویت) به جمعه بازارهای فروش اجناس کهنه و دست‌دومش است.
   در این بازار انواع و اقسام کالاهای دست‌دوم و اوراقی از قطعات یدکی خودرو و وسایل نقلیه موتوری گرفته تا خر مهره، مبلمان، دمپایی‌های ابری و پارچه‌ای‌هتل‌ها، لنگه‌کفش‌ها و کیف پول‌های مستعمل، نوار کاست‌، فیلم و سی‌دی، مرغ زنده، وسایل صوت و تصویری، انواع کتاب و... عرضه می‌شود؛ اجناسی که برخی از آنها آنقدر کثیف و مستعمل هستند که حتی رغبت دست‌زدن به آن را نمی‌کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید