علی جمالی/رئیس اتحادیه صنایع برودتی، لباسشویی و قطعات یدکی
ارائهکنندگان خدمات پس از فروش به ارائه فاکتور رسمی دارای سربرگ و آدرس و تلفن فروشنده ملزم هستند و هرگونه ارائه خدمات خارج از فاکتور رسمی تخلف است.
کمبودی برای قطعات یدکی نداریم اما برخی فروشندگان که محصولات خود را تا 10 سال وارانتی( تامین قطعات) کرده اما اکنون با لغو و کاهش تعداد نمایندگیهای خدمات پس از فروش این خدمات را شرکت واردکننده ارائه میکند، البته این شرکتها خدمات محدودی دارند.
افزایش قیمت قطعات زمینه سوءاستفاده برخی افراد را فراهم کرده است. تا 80درصد قطعات لباسشویی در داخل کشور تولید میشود اما قطعات برخی برندهای خارجی لباسشویی در بازار کمیاب شده و به 10برابر قیمت واقعی عرضه میشود.
به مشتریان توصیه میشود تا خدمات موردنیاز خود را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب یا حداقل واحدهای صنفی بدون پروانه کسب مستقر در سطح شهر دریافت کنند تا قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده در این واحدها قابل پیگیری باشد.
اگرچه مقرر بوده تا فهرست ارائهکنندگان خدمات پس از فروش این شرکتها از طریق اتحادیه به 118معرفی شود اما برخی شرکتهای غیرقانونی با استفاده از شگردهایی خود را در صدر فهرست دریافت تماسهای ارائه خدمات قرار دادهاند.
مشتریان مشکلات تامین قطعات و تخلف در ارائه خدمات را از طریق تماس با شماره تلفنهای 8- 77619061 اطلاع دهند و از دریافت خدمات پس از فروش توسط افراد با اعلام شماره تلفن ثابت یا همراه خودداری کنند.
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب :
72517
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/Dy2q
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved