• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72472
+
-

در حاشیه سیاست

من الکم را آویخته‌ام
نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره شائبه‌ سرلیستی اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس به تسنیم گفت:‌ من از روزی که از دولت بیرون آمدم به‌قول معروف، «آردم را بیخته و اَلَکم را آویخته‌ام» و قصدی برای حضور مجدد در قدرت ندارم. عبدالواحد موسوی لاری در نقد عملکرد اصلاح‌طلبان در مجلس دهم تصریح کرد: ما تجربه‌ای از مجلس دهم داریم که در آن انتخابات، با تعدادی از افراد که سابقه‌ اصلاح‌طلبی نداشتند، با این هدف که دلواپسان و عناصر تندرو وارد مجلس نشوند، وارد ائتلاف شدیم و این افراد با لیست امید وارد مجلس شدند ولی متأسفانه پس از ورود به مجلس کنار همان تندروها قرار گرفتند و به‌جای اینکه مسیر اصلاح‌طلبی یا بی‌طرفی را پیگیری کنند، از نردبان اصلاح‌طلبی بالا رفته با لایه‌های تند اصولگرایی همراهی کردند.
 
 رانت 8هزار میلیاردی
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از برگزاری 2جلسه این کمیسیون درمورد مسائل مربوط به وزارت آموزش و پرورش و همچنین آتش‌سوزی منابع طبیعی خبر داد و به ایسنا گفت که طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه، در واگذاری اردوگاه شهید باهنر، رانت ۸هزار میلیارد تومانی وجود داشته و همچنین در ۴ماهه اول سال ۱۴هزار هکتار از منابع طبیعی دچار حریق شده است.

 پیشنهاد عربستان هبه بود
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: بعید است صحبت‌های آقای مرتضی رکن‌آبادی درباره پذیرش مسئولیت فاجعه منا توسط ایران به‌خاطر باز شدن مسیر حج درست باشد که اگر اینطور بود قطعا مجلس به‌شدت با آن مخالفت می‌کرد. مرتضی رکن‌آبادی اخیرا با حضور در برنامه جهان آرا در شبکه افق مدعی شده بود ایران برای باز کردن راه حج توافقنامه‌ای را با عربستان امضا کرده و تقصیرات فاجعه منا را پذیرفته است. فلاحت پیشه گفته است: متن توافق موجود است همان زمان آقای ظریف و قاضی عسگر نماینده پیشین ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و توضیحاتی را درباره متن توافق مطرح کردند که تأکید شد باید ‌شأن و امنیت زائران ایران در این توافق قید شود. به‌گزارش ایسنا، فلاحت‌پیشه ادامه داد: تأکید ما این بود که ضمن حفظ حقانیت شهدای منا دیه آنها پرداخت شود البته عربستان به‌جای دیه موضوع هبه را مطرح می‌کرد که ما همان زمان به‌شدت مخالفت کردیم، هبه مبلغی تحت عنوان هدیه و شاید معادل مبلغ دیه باشد اما عربستان آن را تحت عنوان دیه پرداخت نمی‌کند که ما به آن معترضیم.

 پرونده‌سازی‌ علیه اصلاح‌طلبان
نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «عده‌ای مشغول پرونده‌سازی علیه اصلاح‌طلبان هستند»، از شورای نگهبان خواست در بررسی صلاحیت‌ها قانون را ملاک عمل قرار دهد و تحت‌تأثیر فشارهای فراقانونی قرار نگیرد. محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا، با رد برخی اظهارات مبنی بر اعمال فشار اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان در مورد بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات آینده مجلس، گفت: اصلاح‌طلبان همیشه قانون را مبنای کار خود قرار داده و شورای نگهبان را از اقدامات فراقانونی و سلیقه‌ای پرهیز داده‌اند. ما هیچ جلسه و مذاکره‌ای با شورای نگهبان نداشته‌ایم و برخوردهایمان با این نهاد از موضع مناعت طبع و استغنا بوده است. از شورای نگهبان هم استدعا داریم مُر قانون را ملاک عمل قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید