• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72314
+
-

جاده‌های خسارت‌دیده از سیل اعتبار گرفتند

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مرکزی: سیلاب بهاره امسال ۷۲۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های استان وارد کرد

راهداری
جاده‌های خسارت‌دیده از سیل اعتبار گرفتند

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۲۸۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت سیلاب بهاره امسال به جاده‌های این استان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، «علی زندی‌فر» افزود: سیلاب بهاره امسال ۷۲۰ میلیارد ریال خسارت به جاده‌های استان مرکزی وارد کرد که در مرحله نخست منابع مالی جبران بیش از یک‌سوم این خسارت‌ها تأمین شد و در گام دوم اعتبارات تکمیلی برای جبران خسارت اختصاص یافته است.وی ادامه داد: جاده‌های چهرگان، آمره و سلکلوی شهرستان کمیجان و جاده امامزاده نوده شهرستان خنداب بیشترین خسارت را در سیلاب بهار امسال دیدند و اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی به صورت امانی این مسیرها را بازسازی و زیر بار ترافیک برده است.


بازسازی جاده‌های بین مزارع

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بازسازی جاده‌های بین مزارع شهرستان‌های خنداب و تفرش که در سیلاب امسال دچار آسیب شده بودند از دیگران اقدامات این اداره کل در راستای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات کشاورزان استان بوده است.

زندی‌فر افزود: روشنایی جاده‌ها تاکنون در ۳۱۰ کیلومتر از جاده‌های استان مرکزی اجرا شده و در این زمینه استان در زمره 3 منطقه برترکشور است.
وی ادامه داد: اجرای سامانه روشنایی در جاده‌ها از جمله عوامل کاهش حوادث رانندگی در جاده‌ها به شمار می‌رود و در تقاطع‌های پرحادثه برای کاهش حوادث رانندگی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار امسال اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی است.


اجرای شیب شیروانی برای کاهش حوادث رانندگی

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای شیب شیروانی برای کاهش حوادث رانندگی در همه جاده‌های استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح اکنون در جاده دلیجان-سلفچگان و ساوه-تهران با هدف کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در حال انجام است.

وی با یادآوری معرفی استان مرکزی به عنوان استان معین استان لرستان در سیلاب بهار امسال افزود: مسئولیت بازگشایی جاده‌های شهرستان ازنا و الیگودرز به این اداره کل واگذار و این اداره کل در این مدت راه ۱۳۷ روستای گرفتار در برف در این شهرستان‌ها را بازگشایی کرد.
زندی‌فر اظهارکرد: اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی در زمینه توزیع لاستیک بین رانندگان وسایل نقلیه سنگین رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد مطالبات کامیون‌داران که در حیطه اختیارات استانی و ملی بود تاکنون برطرف شده و رفع بقیه مشکلات این افراد نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی از امضای تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای آموزش فرهنگ ترافیک در ۲۵ مدرسه استان خبر داد و افزود: آموزش فرهنگ ترافیک برای آشنایی دانش‌آموزان و آشنایی نسل نوجوان با فرهنگ ترافیک توسط کارشناسان این اداره کل در این مدارس انجام می‌شود.


ایمن‌سازی 8 مدرسه

زندی‌فر گفت: ایمن‌سازی 8 مدرسه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، آموزش ۵۰۰ موتورسوار و اهدای کلاه ایمنی، آموزش رانندگان وانت‌بارها، لوازم کشاورزی و عابر پیاده از دیگر اقدامات این اداره کل برای کاهش حوادث رانندگی در جاده‌های استان بوده است.
وی اضافه کرد: ۵۵۰ تا یک میلیون وسیله نقلیه روزانه در جاده‌های استان مرکزی تردد می‌کنند که تردد این وسایل در جاده‌های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: ۵۰ مورد تجهیزات فنی شامل ۲۶ دوربین ثبت تخلفات و ۲۴ دوربین نظارتی در جاده‌های این استان فعال است و بهره‌برداری از ۴۶ دوربین در جاده‌ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
زندی‌فر بیان کرد: نصب این دوربین‌ها در جاده‌های استان مرکزی کاهش 5 تا ۶ کیلومتری سرعت و کاهش تصادفات و تلفات در جاده‌های استان را به همراه دارد.

وی میانگین سن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی را بالای ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای این استان فرسوده است و نیازمند بازسازی هستند.


عملیات اجرایی 7 زیرگذر در جاده‌ها

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی 7 زیرگذر در جاده‌های این استان گفت: زیرگذر حاجی‌آباد در جاده اراک-قم از جمله این طرح هاست که بهره‌برداری از آن با هدف کاهش حوادث رانندگی در این جاده تا هفته دولت آغاز و عملیات اجرایی تقاطع راهجرد نیز همزمان با هفته دولت شروع می‌شود.

«علی زندی‌فر» افزود: تعریض جاده توره-اراک محدوده منطقه خانه میزان به میزان 7 متر از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان است که پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از این طرح تا ابتدای پاییز آغاز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید