• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 مرداد 1398
کد مطلب : 72192
+
-

20 سال دیگر با دیوار حرف می‌زنید!

پیش‌بینی میچیو کاکو،فیزیک‌دان مشهور درباره آینده جهان؛از حرف زدن با دیوار خانه تا اکسیر جوانی

هوشمند
20 سال دیگر با دیوار حرف می‌زنید!


شاید خیلی‌ کنایه با دیوار حرف‌زدن را شنیده باشد؛کنایه‌ای که معنای بی‌ثمر بودن مکالمه با یک نفر را در خود دارد. پیش‌بینی دنیای فناوری اما این است که تا چند سال دیگر این ماجرا عادی خواهد شد.  دنیا در آینده چه تغییری خواهد کرد؟ این سوالی است که بشر همیشه داشته است. در دوره فناوری‌های نوین اما میچیو کاکو،فیزیک‌دان نظری ژاپنی تبار و از بنیانگذاران نظریه مشهور ریسمان پیش‌بینی‌های خود را برای 20 سال دیگر اعلام کرده است. این نظریه‌پرداز بزرگ فیزیک جهان اعلام کرده که تا 2 دهه دیگر ما کامپیوترها را از دست خواهیم داد. البته حرف این دانشمندان به معنای از بین رفتن کامپیوترها نیست. او پیش‌بینی کرده که تا 20 سال دیگر واژه یا اصطلاح کامپیوتر از بین می‌رود و از زبان انگلیسی حذف می‌شود. چون دیگر همه چیز  دیجیتال و کامپیوتر خواهد بود؛از بدن ما گرفته تا دیوارهای خیابان و به همین خاطر دیگر کسی به دستگاه خاصی به عنوان کامپیوتر اشاره نمی‌کند.  میچیو کاکو پیش‌بینی کرده که در آینده‌ای نزدیک با تبدیل شدن حتی دیوارها به کامپیوتر ما با دیوارهای خانه حرف خواهیم زد و خانه دیگر جایی برای زندگی کردن نخواهد بود بلکه خودش تبدیل به ابزاری دیجیتال می‌شود. او می‌گوید: در آینده، کاغذ هوشمند خواهیم داشت. این کاغذ می‌تواند  هر نوع  اطلاعاتی که نیاز  دارید را نشان دهد؛ دقیقاً مانند کاری که صفحه نمایش کامپیوترهای امروزی انجام می‌دهند. فقط ما با دیوارهایمان حرف  نمی‌زنیم، آنها هم با ما صحبت خواهند کرد. در نتیجه، معماری فضاهای زندگی ما تغییر خواهد کرد.دیوارهای ما به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و صفحه نمایش‌های تلویزیون تبدیل خواهد شد. فرض کنید که  روی مبل خانه‌تان نشسته‌اید و بلند حرف می‌زنید و به نقاط مختلف جهان وصل می‌شوید. کمی این تصویر و تنهایی، ترسناک هم به حساب می‌آید. اما دانشمند فیزیک نظری پیش‌بینی کرده که تا 20 سال دیگر با هر فردی با هر زبانی در جهان می‌توانید به راحتی حرف بزنید. چون لنزهای تماسی خواهید داشت که حرف‌هایتان را ترجمه می‌کنند.






 غلبه بر روند پیری
به گزارش فیوچریسم،او بحث خود را با اشاره به گسترش چاپ سه بعدی ادامه می‌دهد و اشاره می‌کند که در 20 سال آینده انسان‌ها می‌توانند هر چه بخواهند را از ابزار گرفته تا قطعه یدکی خودرو با چاپگرهای سه‌بعدی تولید کنند؛ یعنی اگر بخواهید برای بچه‌تان اسباب‌بازی تهیه کنید کافی است نقشه آن را دانلود کنید و به چاپگر سه بعدی در خانه‌تان بدهید تا آن را تولید کند. در نهایت  میچیو کاکو پیش‌ّبینی کرده که شاید هوش‌مصنوعی هدیه‌ای به ما بدهد که پادشاهان قدیمی جهان هم نتوانستند به آن دست پیدا کنند؛اکسیر جوانی با غلبه بر پیری.


دیوارهای ما به گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و صفحه نمایش‌های تلویزیون تبدیل خواهد شد. فرض کنید که  روی مبل خانه‌تان نشسته‌اید و بلند حرف می‌زنید و به نقاط مختلف جهان وصل می‌شوید. کمی این تصویر و تنهایی ترسناک هم به حساب می‌آید. اما دانشمند فیزیک نظری پیش‌بینی کرده که تا 20 سال دیگر با هر فردی با هر زبانی در جهان می‌توانید به راحتی حرف بزنید

این خبر را به اشتراک بگذارید