• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71883
+
-

تخفیفان چگونه راه اندازی شد؟

دختر تخفیف‌فروش

دختر تخفیف‌فروش


کارآفرین    متولد 1362 در تهران و 36ساله است. ‏پدرش از مدیران قدیمی‌صنعت برق کشور محسوب می‌شود که در طول دوران کاری‌اش مدیریت نیروگاه‌های مختلفی را برعهده داشته و در نهایت در نیروگاه برق شهید ‏رجایی کار می‌کرده که بازنشسته شده است. دانشور در دبیرستان ریاضی خواند و لیسانس مهندسی نرم‌افزار و فوق‌لیسانس ‏IT‏ اش را از دانشگاه امیرکبیر گرفت و همزمان با دوران دانشجویی برای اولین بار کار را شروع ‏کرد.

او سال 1386 لیسانس خود را گرفت و باتوجه به پیشنهاد کاری که در انگلستان به او ‏شد، به این کشور سفر کرد اما مدت زیادی در پایتخت این کشور یعنی لندن نماند و بعد از یکی از سفرهایش به ایران، تصمیم گرفت ‏همین جا بماند. او در انگلستان با دنیای جدیدی از کسب‌و‌کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها رو‌به‌رو شد و تصمیم گرفت در ایران هم ایده‌ای جدید را اجرایی کند که اولین سوپرمارکت اینترنتی بود و به نام «میدانک» را برای آن انتخاب کرد؛ تجربه‌ای که هم ‏در آن موفق بود و هم شکست خورد.

 او و خواهرش با گذشت چند روز از راه‌اندازی این سوپرمارکت ‏اینترنتی با چند هزار سفارش مواجه شدند که به دلیل نبود امکانات پاسخگویی مجبور به رد آنها شدند و در ‏نهایت بعد از اینکه دیدند، توان لازم برای اداره شرایط و پاسخگویی به سفارش‌ها را ندارند، سوپرمارکت اینترنتی‌شان را تعطیل کردند. با تعطیلی میدانک ‏دانشور چند شغل دیگر را هم انتخاب کرد ولی در نهایت در هیچ‌کدام نتوانست موفقیت و رضایت قلبی به دست بیاورد، تا اینکه با پیشنهاد کاری جدیدی برای طراحی وب در یک شرکت آلمانی (در برلین) روبه‌رو ‏و با توصیه پدرش راهی این کشور شد. دانشور در شرکت ‏Groupon‏ (بزرگ‌ترین سایت فروش تخفیف آنلاین در جهان) کار می‌کرد و اتفاقا ایده راه‌اندازی سایت تخفیفان هم از کار در این مجموعه به ذهن او رسید.  سال‌های 1389و 1390 بود که او برای عید نوروز به ایران سفر کرد و از خانواده و آشنایانش درباره تبلیغات و گرفتن تخفیف‌هایی در ایران سوال کرد و بعد متوجه جای خالی این ایده در کشور شد. نازنین دانشور سال1390 به ایران بازگشت و با کمک خواهرش که حالا مدیر فروش سایت تخفیفان است، دفتر کوچک 40متری‌ای را اجاره کرد و کار را کلید زد. او چون در آلمان در سایتی مشابه تخفیفان کار می‌کرد و مسئولیتش نوشتن ‏پروژه های تجارت الکترونیک بود، بخش فنی راه‌اندازی سایت تخفیفان را خودش انجام داد. او نام این سایت را از دو کلمه «تخفیف» که برای ایرانی ها کلمه ای بسیار آشناست و «آن(on) » به معنی فعال و روشن (در انگلیسی) انتخاب کرد. ‏در سایت تخفیفان فروشندگان، محصولات و خدماتشان را با تخفیف ویژه سایت تخفیفان ارائه می‌دهند و مشتریان ‏می‌‌توانند کوپن تخفیف موردنظرشان را تهیه کرده و سپس از فروشندگان، محصولات را با تخفیف ویژه ‏دریافت کنند. این سیستم برای کاربران کاملا رایگان است. این سایت در واقع یک سیستم تبلیغات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید