• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71823
+
-

تحمیل هزینه 18درصدی انتقال پول به قطعه‌سازان


عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی‌ اعلام کرد: نقدینگی قطعه‌سازان، صرف تجاری کردن خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروسازی می‌شود که این روند تا 18 درصد هزینه را به این صنعت تحمیل کرده است. با ادامه این روند، سود تولید خودرو به جیب واسطه‌ها خواهد رفت و خودروسازان و قطعه‌سازان از آن بهره‌مند نخواهند شد.

به گزارش همشهری، حمیدرضا صمدی در یک نشست خبری اعلام کرد: راهکار رفع مشکل دپوی خودروهای ناقص، به کارگیری برنامه زمانبندی 3ماهه و کاهش تیراژ تولید روزانه ایران‌خودرو به 700 دستگاه و سایپا به 1200 دستگاه است. حمیدرضا صمدی تأکید کرد: با این اقدام هم سرمایه درگردش مورد نیاز خودروسازان تأمین می‌شود و هم تعهدات معوق شرکت‌های خودروسازی برای تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان مرتفع می‌شود.

صمدی در مورد تداوم تولید برخی قطعات مانند باک و سیستم سوخت‌رسانی خودروهای پژو 301، پژو ، سیتروئن سی 3 و تیبا با وجود توقف یا کاهش تیراژ تولید این خودروها، در هلدینگ رایزکو گفت: هنوز بخشی از تعهدات تحویل پیش‌فروش این خودروها باقی‌ مانده است؛ علاوه بر آن وجود بازار خدمات پس از فروش 14میلیون خودرو با گردش مالی 30 تا 35 هزار میلیارد تومانی و نبود برنامه‌ای برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و تأمین نیاز خطوط تولید خودروسازان، توجیه تداوم تولید اینگونه قطعات است. او از اجرایی شدن احداث سایت‌های مستقل قطعه‌سازی‌ در کشورهای منطقه خبر داد و در مورد رفع اختلاف‌نظرهای قطعه‌سازان افزود: تنش‌زدایی قطعه‌سازان را دنبال می‌کنیم و در نخستین گام مذاکراتی برای جمع شدن همه قطعه‌سازان تحت پوشش یک انجمن صورت گرفته زیرا به‌وجود چند انجمن نیازی نیست. همچنین باید مشخص شود چه کسانی از سیاه‌نمایی روابط خودروسازان و قطعه‌سازان و قطعه‌سازان با یکدیگر سود می‌برند.

این خبر را به اشتراک بگذارید