• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71772
+
-

اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در کردستان

معاون امور هنری، سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اکران فیلم‌های سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان از ۳۱ مرداد تا ۴ شهریور سال جاری در سنندج خبر داد. به گزارش ایسنا «سامان احمدی» اظهار کرد: 10 فیلم برگزیده این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان از 31 مرداد تا 4 شهریور به مدت 5 روز در سینما فروردین سنندج اکران می‌شود.
 
وی ادامه داد: اکران همزمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در ادامه سیاست‌های سازمان سینمایی مبنی بر عدالت فرهنگی، گسترش فضای شادی و نشاط جشنواره به سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است. 
معاون امور هنری، سمعی، بصری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در این دوره آثار مورد توجه مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی، اخلاق نیکو، سبک زندگی، احترام به نهاد خانواده و همنوعان، نشاط و شادی، امید و اعتماد به نفس، تلاش برای پیشرفت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، دوستی با طبیعت و آمادگی مخاطب برای مواجهه با چالش‌های دنیای آینده است.

احمدی معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین‌المللی، زمینه‌سازی برای توسعه پایدار و متوازن سینمای کودک و نوجوان، زمینه‌سازی برای تبادل اندیشه و تعامل دست‌اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب‌نظران و همه ارکان زنجیر تولید، عرضه و ترویج صنایع فرهنگی و تلاش برای ارتقای کیفی و گسترش ضریب نفوذ سینمای کودک و نوجوان از طریق شناسایی ظرفیت‌ها و بازیابی سرمایه‌های انسانی و فرهنگی را از اهداف برگزاری این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان برشمرد.

وی به آزمون داوران نوجوان سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان نیز اشاره و تصریح کرد: 15 نفر از کودکان 9 تا 15 ساله استان که توسط کانون پرورش معرفی می‌شوند، کار داوری فیلم‌های این دوره از جشنواره در سنندج را بر عهده دارند.  احمدی از اکران همزمان مجموعه‌ای از فیلم‌های گروه کودک و نوجوان در سینمای روباز آبیدر سنندج خبر داد و گفت: تلاش می‌شود در طول برگزاری این جشنواره فضای شاد و مفرحی برای کودکان و نوجوانان استان رقم بخورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید