• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71686
+
-

ایجاد پارک لجستیک حمل‌و‌نقل ریلی در استان

 مدیر کل راه‌آهن اراک از راه‌اندازی پارک لجستیک حمل‌و‌نقل ریلی در استان مرکزی به منظور افزایش و ارتقای خدمات این حوزه خبر داد.

به گزارش مهر، «محمدرضا قربانی» در نشست با اصحاب رسانه در اراک افزود: با این اقدام به جای جمع‌آوری محصولات در بنادر، کالاها و محصولات در مراکز و پارک‌های لجستیک جمع و سپس توزیع می‌شود که این کار زمینه را برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری نیز فراهم می‌کند.

مدیر کل راه‌آهن اراک افزود: راه‌اندازی این پارک لجستیک در مرحله جانمایی قرار دارد و براساس ضوابط مربوط به مراکز لجستیک، راه‌اندازی آن توسط راه‌آهن و مدیریت آن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: سالانه یک میلیون تن نفت کوره توسط راه‌آهن اراک بارگیری می‌شود و اگر روزانه ۱۰۰ واگن بارگیری کنیم، می‌توان میزان بارگیری و صادرات را تا ۲ میلیون تن در سال افزایش داد.
قربانی اظهار کرد: توسط راه‌آهن اراک در ۴ ماه نخست امسال ۲۵۵ هزار و ۲۲۵ تن بارگیری انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته و میزان تخلیه بار در راه‌آهن اراک نیز ۳۶ هزار و ۵۰۵ تن بوده که نشانگر رشد ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیر کل راه‌آهن اراک بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد مسافر جابه‌جا شده در راه‌آهن اراک بیش از ۲۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: راه‌آهن اراک از ۵۰ درصد ظرفیت باری خود استفاده می‌کند و می‌توان ظرفیت بارگیری آن را افزایش داد. با توجه به این‌که کاهش حمل‌و‌نقل در جاده‌ها، کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت و آلودگی را به همراه دارد، گسترش حوزه ریلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

مدیر کل راه‌آهن اراک ادامه داد: حوزه حمل‌و‌نقل ریلی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اما در حوزه‌های مختلف شاهد بی‌توجهی به این حوزه هستیم. به طور مثال، در طرح جامع شهر اراک حوزه ریلی و راه‌آهن به نحوی نادیده گرفته شده است، به طوری که امکان توسعه زیرساخت ریلی در راه‌آهن اراک وجود ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید