• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 مرداد 1398
کد مطلب : 71233
+
-

اگر فرصت دنبال کردن اخبار مختلف را ندارید، بیایید خبرهای خوب این هفته را با یکدیگر مرور کنیم

ادب کردن کشتی‌گیر بی‌ادب آمریکایی

دور تا دورمان را اخبار مختلف گرفته‌اند؛ اخباری که از هر راهی خودشان را به ما می‌رسانند؛ رادیو، تلویزیون، روزنامه، شبکه‌های مجازی و... . گاهی ناراحت‌مان می‌کنند، گاهی خوشحال. گاهی از شنیدن‌شان پر از انرژی می‌شویم و گاهی بی‌حال و حوصله. گاهی هیجان‌زده و شگفت‌زده می‌شویم و گاهی اعصاب‌مان را به هم می‌ریزند. این خاصیت‌شان است؛ اینکه با پیامی که دارند، حال‌مان را دگرگون کنند. اما ما حق انتخاب داریم، مگر نه؟ حق انتخاب داریم که حواس‌مان را فقط معطوف خبرهای خوب کنیم؛ خبرهایی که حالمان را خوب می‌کنند، باعث خوشحالی‌مان می‌شوند و با روح و روان‌مان کاری می‌کنند که هیجان‌زده و پرانرژی شویم. پس بیایید برای تمرین هم که شده، این هفته ذهن‌مان را از همه خبرهای جورواجوری که شنیده‌ایم خالی کنیم و فقط محو خبرهای خوب شویم. خبرهای خوبی که اتفاقا تعدادشان کم هم نیست.


گل‌کاشتن در المپیک اختراعات
یکی از بهترین خبرهای این هفته، گل کاشتن مخترعان و محققان ایرانی در هشتمین المپیک اختراعات و خلاقیت جهان بود. در این المپیک که با حضور 22کشور جهان در سئول برگزار شد، ایرانی‌ها در کلاس‌های شیمی، برق و الکترونیک، مکانیک و مکاترونیک، متالوژی و مهندسی پزشکی موفق به کسب 8مدال طلا شدند. ضمن اینکه 2جایزه ویژه این رقابت‌ها هم به کشور ما رسید.


پنجشنبه‌ها تعطیل نیست
یکی دیگر از اتفاقات خوب این هفته، مخالفت رئیس قوه قضاییه با تعطیلی محاکم قضایی در روزهای پنجشنبه است. آیت‌الله رئیسی- رئیس قوه قضاییه- این هفته اعلام کرد: تا وقتی کار مردم بر زمین مانده، نمی‌توان از تعطیلی سخن گفت. اگر لازم باشد حتی جمعه‌ها هم باید بر سر کار خود حاضر شویم. و این یعنی خیال مردمی که کار قضایی دارند، راحت راحت باشد.


ضربه‌فنی کشتی‌گیر بی‌ادب!
یکی از ویدئوهایی که هفته گذشته حسابی پربازدید شد، ویدئوی جواب 10ثانیه‌ای کشتی‌گیر نوجوان ایرانی به بی‌اخلاقی کشتی‌گیر آمریکایی بود. در این ویدئوی کوتاه کشتی‌گیر آمریکایی در اقدامی توهین‌آمیز دست کشتی‌گیر کشورمان را پس می‌زند، اما در عرض 10ثانیه مغلوب عموزاد خلیلی می‌شود! این کشتی‌گیر نوجوان راهی فینال شد و در نهایت مدال طلاگرفت.


ساخت مدرسه از محل خرید سوغاتی!
بعد از اینکه از یزد و تبریز خبر رسید که هزینه حج عمره حاجیان این دو شهر خرج خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند شد، حالا حاجیان اصفهانی که این روزها در حج واجب به‌سرمی‌برند، هزینه خرید سوغات و ولیمه بازگشت از سفرشان را به ساخت یک مدرسه در مناطق سیل‌زده استان لرستان اختصاص دادند و به همین راحتی یکی از خبرهای خوب این هفته‌مان را ساختند.



خودکفایی مددجویان کمیته امداد
خبر خوش دیگر این هفته را علی‌اکبر خادمی- معاون اجرایی معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور- به مردم داد. او در یکی از جلسات خود اعلام کرد که از ابتدای دهه 90 تا‌کنون بیش از 700هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شده‌اند. ضمن اینکه کمیته امداد در این سال‌ها بیش از یک میلیون شغل ایجاد کرده که این تعداد یک‌پنجم اشتغال کل کشور است!


درخشش شیمی‌دان‌های جوان
این هفته با خبر خوش درخشش بچه‌های المپیاد شیمی در خدمت‌تان هستیم! بله، تیم چهارنفره المپیاد شیمی‌مان به‌تازگی در پنجاه و یکمین المپیاد جهانی شیمی که در فرانسه برگزار می‌شد، شرکت کردند و هر 4نفر با دست پر برگشتند؛ یک طلا، ‌2نقره و یک برنز حاصل کار شیمی‌دان‌های جوان‌مان در این رقابت‌ها بود.


کسب مدال با پای شکسته!
لیلا کشاورزی، دختر تکواندوکارمان که در ماده تیویوپ چاگی پیکارهای جهانی هانمادانگ حضور داشت، با پای شکسته وارد میدان مسابقه شد و با ثبت رکورد جهانی 3متر و 40سانتی‌متر، مدال طلا را بر گردن آویخت. جالب اینکه لیلا خانم مصدوم ما، از طرف فدراسیون جهانی کوکی وان عنوان «بال پرنده» را هم از آن خود کرد.



ایران جزو 7کشور برتر دنیا
ایران یکی از 7کشور برتر جهان در حوزه سلول‌درمانی‌است. اینطور که معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفته است ایران با موفقیت‌های پزشکی که در چند سال گذشته کسب کرده، از دارو‌درمانی به سمت سلول درمانی حرکت کرده است. اکنون فعالیت سلول‌درمانی جهاد دانشگاهی در سطح ملی و منطقه‌ای رشد بسیار زیادی داشته و ایران یکی از 7کشور برتر جهان در این حوزه است.



2مدال رنگی بر گردن مخترع ایرانی
این هفته مسابقات نمایشگاهی اختراعات سیلیکن ولی آمریکا2019هم با حضور 25کشور برتر جهان برگزار شد که در این مسابقات سجاد احمدی، مخترع خمینی‌شهری یک مدال نقره و یک مدال برنز را از آن خود کرد. این جوان مخترع ایرانی با طرح تولید برق از باکتری با استفاده از روش نوین، مدال نقره را کسب کرد و طرح پرینتر زیستی‌اش برنز گرفت.



افزایش چهاربرابری کشت برنج
«سطح کشت برنج در برخی استان‌های جنوبی 4.5برابر شده است.»؛ این هم خبر خوش دیگری که این هفته مدیرعامل تشکل‌های کشاورزی از آن رونمایی کرد. ظاهرا پرآبی استان‌های جنوبی در پی سیلاب‌های ابتدای سال باعث شده سطح کشت برنج در استان‌های خوزستان، فارس و... بیش از 4برابر شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید