• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 16 مرداد 1398
کد مطلب : 71225
+
-

در حاشیه سیاست

یک مرجع تقلید: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ به سؤالی دلایل مخالفتش با حضور زنان در ورزشگاه را توضیح داده است. به‌گزارش اعتمادآنلاین، مشروح پاسخ دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح زیر است: «جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود. اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند. بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند.»

  فساد مدیران؛ با وجود گزینش و مچ‌گیری
صادق زیباکلام، فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که چرا با وجود برپا شدن دادگاه‌های مفسدان اقتصادی و صادر شدن احکام سنگین این باور عمومی وجود ندارد که با فساد برخورد می‌شود، به خبرآنلاین گفت: برای اینکه فساد به‌طور منظم رو به افزایش بوده است. یعنی هفته‌ای نیست که یک خبر درباره سوءاستفاده مالی و مشابه آن مطرح نشود. بنابراین، تصور افکار عمومی بر این است که حتی اگر مبارزه‌ای با مفاسد اقتصادی شود، اما ابعاد فساد اقتصادی گسترده‌تر از این حرف‌هاست.

  ذوالنوری: منفعل نبودم!
مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس در گفت وگویی با ایسنا درباره دیدار اخیر خود با سفیر انگلیس در تهران که انتشار تصاویر آن توسط سفیر حاشیه ساز شده بود گفت: برخی انتقاد کرده بودند که چرا در عکس منتشر شده من خندیده بودم، من در تمام دیدارها چهره عبوسی ندارم و خندیدن ایرادی ندارد، اگر خنده ما برای دشمنان باشد و خشم ما برای دلسوزان داخلی باشد ایراد دارد، البته من عکس را از لحاظ وضعیت دوطرف و زبان بدن بررسی کردم و من در وضعیت منفعلانه‌ای نبودم. ذوالنوری چهره منتسب به جبهه پایداری است که با مخالفت خود با برجام و دیپلماسی ظریف شناخته می شوند.

  ظریف و سلیمانی پشتیبان یکدیگرند
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در واکنش به دیدار سردار سلیمانی و جواد ظریف در توییتر خود خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: «اگر خواستار مصالحه‌اید با دکتر ظریف طرف هستید؛ سردار سلیمانی هم پشتیبان اوست. اگر خواستار مبارزه‌اید با سردار سلیمانی طرف هستید؛ ظریف هم پشتیبان اوست. می‌دانید چرا؟ چون ملت ایران فقط یک رهبر، یک رئیس‌جمهور و یک ستادکل نیروهای مسلح دارد. در ایران از تیم ب خبری نیست.»

  نتانیاهو را رها کردید و ظریف را نشانه رفتید
علیرضا رحیمی، نماینده تهران در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «در شرایطی که حمله رهبری به رژیم صهیونیستی هست و دکتر ظریف را امین، شجاع و متدین می‌دانند، نتانیاهو را رها کردید و ظریف را نشانه رفتید. جماعت ره گم کرده.!! برگردید به همه گفته‌ها و نوشته‌هایتان، چندبار نتانیاهو را خطاب کرده‌اید و چندبار ظریف را؛ فاعتبروا یا اولی‌الابصار.»

این خبر را به اشتراک بگذارید