افزایش عمر مفید آسفالت معابر پایتخت ضروری است
هر ساله بالغ بر 100میلیارد تومان برای تعمیر و مرمت بزرگراههای شهر تهران هزینه میشود.
در بودجه سال آینده نیز رقمی بالغ بر 114میلیارد تومان هزینه نوسازی و بهسازی بزرگراههای تهران درنظر گرفته شدهاست. شاید یکی از مهمترین محورهای کاهش هزینههای اداره شهر تهران افزایش کیفیت و عمر مفید آسفالت معابر پایتختهاست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر ضرورت افزایش بهرهوری و همچنین عمر مفید روکش آسفالت معابر پایتخت تأکید کرد. پیروز حناچی گفت: «ارتقای کیفیت آسفالت یک فرایند است. چنانچه تمام معیارهای تکنیکی تولید، حمل و پخش آسفالت به دقت کنترل شود، قاعدتا باید مشکل کیفیت آسفالت در شهر تهران برطرف شود.»
او با بیان اینکه آسفالت همانند سایر مصالح عمرانی از عمر و دوام نامحدود برخوردار نیست، مرمت غیراصولی نوارهای حفاری را یکی از عوامل اصلی کاهش کیفیت روسازی معابر ذکر کرد و بر ضرورت استفاده از فناوریهای مناسب در جهت افزایش عمر مفید پروژههای روسازی آسفالتی تأکید کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران که در حاشیه نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها و ماشینآلات وابسته سخن میگفت، برگزاری نمایشگاه بینالمللی قیر و آسفالت را فرصتی برای آشنایی با قابلیتهای شرکتهای مختلف و معرفی فناوریها و مصالح جدید دانست و از انجمنهای صنفی و سایر نهادهایی که با حمایت از برگزاری چنین رویدادهایی امکان ارتباط مؤثر مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و عرضهکنندگان خدمات عمرانی را فراهم میکنند، قدردانی کرد.